پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه طرح دشمنان برای براندازی نظام اسلامی به بار ننشست و سقط جنین شد، گفت: نیروهای امنیتی و نظامی زحمات زیادی را در اتفاقات اخیر کشیدند اما عنصری که سرنوشت را مشخص کرد، اقدام مردم بود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار کرد: حقایق باید برای مردم شفاف شود، زیرا همه ی مردم فرصت کافی ندارند که به دنبال تحلیل بروند، لذا باید به آن ها کمک کرد تا مسائل را درک کنند.

وی افزود: همه ی آن هایی که تریبون ها دارند و اهل قلم هستند باید با مردم همکاری کنند، چون دشمن، شیطان بزرگ است و همه ی گزینه ها را برای جنگ با ایران بر روی میز قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بدتر از هر چیزی اغفال است، زیرا اگر دشمن ما را اغفال کند باعث می گردد که خودمان، خود را بزنیم، خاطر نشان کرد: دشمنان بارها شکست خورده اند و شکست های بیشتری نیز متحمل خواهند شد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه طرح دشمنان برای براندازی نظام اسلامی به بار ننشست و سقط جنین شد، ادامه داد: نیروهای امنیتی و نظامی زحمات زیادی را در اتفاقات اخیر کشیدند اما عنصری سرنوشت را مشخص کرد، اقدام مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: فتنه ۸۸ تقریبا هشت ماه طول کشید، فتنه ۹۶ نیز شش روز به طول انجامید، اما فتنه ۹۸ را مردم در دو روز پاسخ دادند و این برای دشمنان بسیار گران بود.

وی با اشاره به اینکه اگر کارنامه چهل ساله دشمنان را مشاهده کنیم، می بینیم که با ایران چگونه رفتار کرده اند، مطرح کرد: دشمنان قبل از انقلاب از یک تمدن دم می زدند و کسانی که می فهمیدند و می خواستند حرفی بگویند که واقعیت مطلب چیست، با قلم و بیان نمی توانستند آن را مطرح کنند، اما جنایت های استکبار جهانی در این چهل سال، به رسوایی آن ها کشیده شد و باعث شد تا پرده از روی آنها برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز اربعین حسینی به عنوان تابلوی عدالت در سطح بین الملل می درخشد و افراد دارای مذاهب مختلف از سراسر کره زمین برای شرکت در این راهپیمایی خود را به کربلا می رسانند و آن دسته از افرادی که نیز از این سیل جمعیت باز می مانند در شهرها و کشورهای خود دست به راهپیمایی می زنند و اتصال خود به امام حسین(ع) را نشان می دهند و این یعنی اینکه بصیرت در حال جهانی شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ظلم های استکبار جهانی امروز به سمت خودشان کمانه می کند، گفت: امروز بحث فتنه های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ مطرح نیست، بلکه دشمنان هر روز فتنه می کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگرچه برخی موضوعات تلخ است اما نتایج شیرینی نیز به همراه دارد، گفت: سال گذشته استکبارجهانی به صراحت عنوان می کرد که ۱۳ آبان و ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود و در داخل نیز برخی ها معاملات کلان خود را به بعد از ۱۳ آبان موکول کرده بودند، اما بر خلاف تصور همگان ۱۳ آبان و همچنین ۹ دی و ۲۲ بهمن، باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شد و همه ی مردم وارد بر صحنه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا ۱۵ خرداد نیز رسانه ملی مصاحبه های زیادی انجام می داد که در این مصاحبه ها افراد قیافه های گوناگون داشتند، اما حرف همگان یکی بود و الان هم همان است و آن پیروی از رهبر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: طرح دشمنان انتقام گرفتن از مردم و تخریب اماکن عمومی و شخصی بود، اما در این طرح خود ناکام ماندند، لذا یک موضوعی که باید جدی گرفته شود، پدافند غیر عامل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل باید همواره آمادگی داشته باشد، گفت: برای اینکه مردم دوباره آسیب نبینند باید پدافند غیر عامل طرحی را در دستور کار قرار دهد تا بتواند تمامی آسیب های احتمالی را در لحظه کنترل کند.

وی عنوان داشت: اگر درست کار کنیم دشمنان جرأت نمی کنند به ایران اسلامی نزدیک شوند؛ اگر برخی اوقات نیز می بینیم که جرأت حضور پیدا می کنند به خاطر ولنگاری ها و وادادگی هایی است که وجود دارد.

انتهای پیام/ ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha