پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که وضعیت اعتقادی و معیشتی مردم نسبت به گذشته فرق کرده و فشارهای اقتصادی و معیشتی دین آن‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، روشن است که در چنین شرایطی باید همت و تلاش ما برای هدایتگری و دین‌گستری افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین جایگاه و ارزش هدایتگری و فعالیت تبلیغی روحانیت در جامعه دینی پرداخت.

وی اظهار کرد: اینکه انسان یک نفر را با خود همراه و هدایت کند ثواب بسیاری دارد و طبق روایات اسلامی اگر کسی را به سمت کار ارزشی هدایت کردیم بدون اینکه از ما چیزی کم شود برای هر دو طرف حسنه ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: بر این اساس باید در عین عبادت‌های فردی خود دغدغه جامعه داشته باشیم و بر همین مبنا امر به معروف و نهی از منکر تا این اندازه در دین ما تأکید شده است.

وی با بیان اینکه بندگی انفرادی مورد تأیید خداوند نیست، خاطرنشان کرد: اینکه از خانه بیرون نروم و به جامعه کاری نداشته باشم و تنها عبادت کنم قبول نیست؛ بلکه باید تقوای ستیز داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: امام با این سبک انقلابی به راه انداخت که دنیا را به سمت ارزش‌های الهی سوق می‌دهد و امروز می‌بینیم گفتمان مقاومت به برکت انفاس ملکوتی امام راحل و رهبری معظم انقلاب در یمن، بحرین، سوریه، عراق، نیجریه و سایر مناطق شکل می‌گیرد و همه این حرکت‌ها هم برگرفته از انقلاب ایران است.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌های بسیجی و جهادی با ارزش و پسندیده است؛ اما در بین همه آن‌ها کار تمیز فرهنگی که سبب هدایت افراد شود جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به ملزومات هدایتگری در جامعه امروز، افزود: بنا به تعبیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی هرچقدر فضای دینی سخت‌تر شود باید لباس تقوا ضخیم‌تر شود.

وی اضافه کرد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که وضعیت اعتقادی و معیشتی مردم نسبت به گذشته فرق کرده و فشارهای اقتصادی و معیشتی دین آن‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، روشن است که در چنین شرایطی باید همت و تلاش ما برای هدایتگری و دین‌گستری افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha