جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید رحیمی

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرحله مصاحبه مستعدین برتر حوزه علمیه استان در چهار سطح، بیست و هشتم آذرماه جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید رحیمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری مرحله مصاحبه شناسایی مستعدین برتر حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: دومین مرحله شناسایی مستعدین برتر آموزشی مدارس علمیه استان در چهار سطح مقدماتی، سطح یک، سطح دو و سطح سه برگزار و مستعدین برتر آموزشی شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: مرحله مصاحبه مستعدین برتر حوزه علمیه استان هم در چهار سطح بیست و هشتم آذرماه جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: مرحله اول شناسایی مستعدین برتر حوزه علمیه خراسان شمالی پارسال برگزار شد و از بین مصاحبه‌شوندگان درنهایت از ۴۸ متقاضی مستعد برتر مدارس علمیه خراسان شمالی، ۲۵ نفر به‌عنوان ممتاز و مستعد برتر شناخته شدند.

وی با بیان اینکه مستعدان برتر آموزشی افرادی هستند که سه سال پشت سر هم موفق به کسب معدل ۱۸ به بالا شده‌اند، افزود: طلابی به‌عنوان مستعد برتر انتخاب می‌شوند که افزون بر موفقیت آموزشی، در زمینه‌های اخلاق، پژوهش، رفتار و ...هم به‌عنوان برتر انتخاب شوند. ‌

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه پس از انتخاب طلاب مستعد برتر تسهیلات و مزایای ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، با اشاره به برخی از این امتیازات، تصریح کرد: برای این افراد دوره‌های خاصی برگزار می‌شود، برای ثبت‌نام در مدارس تخصصی نیاز به امتحان ندارند و برای تدریس و فعالیت به‌عنوان استاد هم نیازی به امتحان دادن نداشته و تنها مصاحبه خواهند داد. ‌

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha