جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: اگر فرهنگ حجاب مانند بستن کمربند هنگام رانندگی، با ابزار های هنر نهادینه می شد، اکنون مشکل چندانی وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در جمع کارکنان صدا و سیمای مرکز فارس، با اشاره به تعامل حوزه علمیه فارس و صدا و سیمای مرکز استان، اظهار داشت: محوریت حرم احمد بن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، برنامه های مذهبی با رویکرد کارشناس های مذهبی و معرفی جایگاه حوزه و روحانیت از جمله سه محور مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه توجه به زیربناهای اعتقادی و معرفتی را مهمتر از مسائل روبنایی دانست و به عنوان مثال موضوع حجاب را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پیرامون حجاب در فضای مجازی گاهی کلیپ هایی در قالب تشبیه ساخته می شود تا به رفع آسیب بی حجابی کمک کند، اما آنچه که مهمتر است توجه به زیربناهای اعتقادی قانون حجاب است.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اگر فرهنگ حجاب مانند بستن کمربند هنگام رانندگی، با ابزار های هنر نهادینه می شد، اکنون مشکل چندانی وجود نداشت.

وی، معادباوری را موجب تقویت اعتقادات دانست و عنوان کرد: اگر اعتقادات مردم قوی شود، اخلاق آنان نیز تقویت خواهد شد؛ اگر زیر بنا ها را برای جوانان در قالب هنر بیان کنیم می تواند کمک شایانی به این حوزه بکند.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی به اجلاسیه اخیر مدیران استانی حوزه های علمیه در قم اشاره کرد و بیان داشت: در آن اجلاسیه بنا شد برای جذب جوانان و نوجوانان مستعد که زمینه های استعدادی و اخلاقی را دارند، شورایی تشکیل شود، به گونه ای که هر استان برای خود یک کمیته جذب فرا حوزوی تشکیل دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha