پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد کلگری، مسلمانان در پیرامون معلولین هشیاری می بخشد

حوزه/ یک مرکز اسلامی در کلگری کانادا، در پروژه ای جدید سعی دارد سوءبرداشت های جامعه درباره معلولان جسمی و روحی را تغییر داده و شرایط را برای حضور آنان در مسجد تسهیل بخشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک مرکز اسلامی در شهر کلگری کانادا، در تلاش است تا نحوه نگاه مردم به افراد معلول در جامعه اسلامی را تغییر داده، دسترسی آنان را به مسجد تسهیل کرده و شرایطی را فراهم آورد تا افراد با ناتوانی های جسمی و روانی بیشتری قادر باشند از امکانات مسجد بهره برداری کنند.

مرکز اسلامی اکرام قصد دارد صحبت پیرامون ناتوانی های جسمی و روانی را  در میان مردم در راستای مثبت پیش برده و سوءبرداشت های غلط و چالش برانگیز را در جوامع پیرامون مسلمانان با نیازهای خاص و خانواده هایشان تغییر دهد.

این مرکز همچنین در تلاش است طبق فهرستی تغییراتی را ایجاد کند و نخستین مسجد در کانادا باشد که گواهینامه حمایت از معلولان را از آن خود کرده باشد. این گواهینامه توسط یک مرکز عام المنفعه داده می شود و هدف آن این است که مساجد را برای استفاده معلولان فراگیرتر کند.

نادا مرحی ، نایب رئیس مرکز اسلامی اکرام و فعال اصلی در این رابطه گفت: هدف ایجاد پذیرش و درک است. می خواهیم یک جامعه فراگیرتر داشته باشیم.

مرحی گفت: من می خواهم اطمینان دهم که هیچ خانواده ای عقب نمانده یا به حاشیه رانده نشود. ما همگی مسئول همدیگر هستیم.

وی افزود: برخی از افراد جامعه ، معلولیت را با شرم و حتی مجازات - به عنوان چیزی برای پنهان کردن - مرتبط می کنند. در بخش هایی از جهان عرب ، آفریقا و آسیای جنوبی ، معلولیت همچنان موضوعی تابو است و شهروندان معلول از بسیاری از جنبه های زندگی محروم هستند و خسته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha