پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز یکی از وظایف مهم روحانیت و حوزه های علمیه تقویت بعد انقلابی جامعه است، تصریح کرد: نگاه انقلابی جامعه می تواند سد محکمی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، دوشنبه شب در دیدار جمعی از روحانیان و مبلغان دینی این شهرستان از روحانیت به عنوان مهم ترین پشتوانه عقیدتی و فکری نظام اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت با هدایت های فکری خود جامعه را به سوی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سوق دادند.

وی با بیان این که علما و روحانیان با هدایت جامعه به سوی رشد اخلاقی و معنوی، از بسیاری انحراف ها در جامعه جلوگیری کردند، افزود: اگر تلاش ها و مجاهدت های روحانیت در طول تاریخ نبود، ممکن بود جامعه در مسیر دیگری حرکت کند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمن در طول تاریخ هر چه در توان داشته برای از بین بردن دین و ارزش های الهی به کار گرفته است، گفت: اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های روحانیت و علما، دین در جامعه اسلامی نهادینه شده و گسترش یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایران اسلامی به برکت دین و ارزش های الهی امروز در جهان عزت و عظمتی دو چندان دارد، تصریح کرد: علیرغم این که برخی ها دین را عامل عقب ماندگی ملت ها می دانند، امروز ملت ایران در سایه دین به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که دشمن، دین و معارف الهی را مانعی بزرگ در برابر توطئه ها و هجمه های خود علیه کشورهای اسلامی می دانند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در چهل سال اخیر، با پشتوانه دینی خود توانستند با اقتدار در برابر دشمنی های استکبار جهانی بیاستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمن در چهار دهه اخیر همواره تلاش کرد تا مردم را از ارزش های الهی و معنوی دور کند، ادامه داد: اما پیوند مستحکم مردم و روحانیت مانعی بزرگ در برابر این توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت رسالت سنگینی در دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) بر عهده دارد، گفت: روحانیت همواره با مجاهدت های علمی و تبلیغی خود، معارف تعالی بخش دینی را به مردم انتقال دادند و امروز جامعه ما به برکت همان تعالیم دینی به پیشرفت های گسترده ای دست پیدا کرده است.

امام جمعه بهشهر، انقلاب اسلامی را برخاسته از متن حوزه های علمیه دانست و با بیان این که این نهضت عظیم و دینی با رهبری روحانیت آغاز و به پیروزی رسید، ادامه داد: روحانیت در همه مراحل پیروزی و استقرار انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشت و امروز نیز این قشر تعیین کننده با همه توان خود پشتیبان نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمن همواره حضور در صحنه روحانیت را مانعی مهم در جهت تحقق اهداف خود دانسته است، بیان داشت: به همین دلیل در این چهل سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی هر چه در توان داشتند در جهت انزوای روحانیت به کار گرفتند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از وظایف مهم روحانیت و حوزه های علمیه تقویت بعد انقلابی جامعه است، تصریح کرد: نگاه انقلابی جامعه می تواند سد محکمی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان نظام اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha