جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهورآلمان خواستار درک و احترام متقابل میان ادیانی شد

حوزه/  رئیس جمهور سوسیال دموکرات آلمان روز دوشنبه از مسجدی در جنوب شهر پنتزبرگ در این کشور بازدید کرد و خواستار درک و احترام متقابل در جوامع مذهبی در کشورش شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، فرانک-والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان ، پس از بازدید روز دوشنبه در مسجدی در جنوب شهر پنتزبرگ خواستار درک و احترام بیشتر بین مذاهب شد.

اشتاین مایر، رئیس جمهور سوسیال دموکرات آلمان در سخنانی گفت: این مسئله کاری درست است به ویژه در زمانه ای که قطبی شدن در جامعه ما بار دیگر رو به افزایش است و در این میانه نفرت زیادی را تجربه می کنیم.

وی در گفتگو با بنیامین ادریس امام جمعه مسجد گفت که آنچه در پنزبرگ و در مسجد اتفاق می افتد دقیقاً همان چیزی است که وی برای کشورش می خواهد و افزود:  کنجکاوی و احترام به یکدیگر، همان چیزی است که در زندگی روزمره مشاهده می شود.

اشتاین مایر اضافه کرد:  از این نظر ، اعمالی در اینجا رخ می دهد که واقعاً می خواهیم آن را داشته باشیم؛ یعنی رشد مشترک افراد با ادیان و مذهب های مختلف به همان اندازه احترام دارد که ما در پنتزبرگ باید آن را تجربه کنیم.

رئیس دولت آلمان از تعهد جامعه اسلامی در این شهر قدردانی و از مردم پنزبرگ نیز بخاطر پذیرش جامعه اسلامی با روی باز و احترام تشکر کرد.

طبق گفته اشتاین مایر ، پنزبرگ می تواند الگویی برای بسیاری از جوامع  آلمان، به ویژه در مناطق شهری باشد.

گفتنی است دیدار اشتاین مایر باعث شد عده معدودی از هواداران جنبش راست گرای پوپولیستی با نام پگیدا دست به تجمع بزنند.

لازم به ذکر است آلمان در سال های اخیر شاهد رشد اسلام هراسی بوده است که ناشی از تبلیغات نفرت محور از سوی احزاب راست افراطی است.

پلیس سال گذشته ۸۱۳ جنایت نفرت علیه مسلمانان را ثبت کرد ، از جمله آن ها توهین های کلامی ، نامه های تهدیدآمیز و حملات بدنی می باشند.

در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ مسجد و مؤسسات مذهبی مورد حمله افراط گرایان راست افراطی قرار گرفتند.

آلمان که بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد ، پس از فرانسه ، دارای دومین جمعیت بزرگ مسلمان در اروپای غربی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha