جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یک مادر مسلمان آمریکایی، کمپین ضدزورگویی در مدارس تشکیل داد

حوزه/ مادر مسلمانی که فرزندش در مدرسه مورد ضرب و شتم زورگویان قرار گرفته و به خاطر داشتن دین متفاوت آزار دیده تصمیم گرفت کمپینی برای مبارزه با زورگویی و اسلام هراسی در مدارس تشکیل دهد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مادر مسلمان در پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا کمپین ضدزورگویی و اسلام هراسی برای مدارس تشکیل داده است.

در پی سلسله حوادث ناشی از تبیعض نژادی در مدارس، ابتحال بادوی، یک مادر مسلمان در جفرسون هیلز در پنسیلوانیا، که فرزندش توسط هم تیمی های سابق هاکی در مدرسه مورد ضرب و شتم زورگویان قرار گرفت اقدام به ایجاد کمپینی در این رابطه کرد.

 یک حادثه دیگر نیز برای یک نوجوان پناهنده سوری تبار که حجاب به سر داشت در مدرسه اتفاق افتاده و همکلاسی های او در دبیرستان چارتیرز والی او را به دلیل داشتن حجاب مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بداوی در کمپینی که تشکیل داده، پوستری ایجاد کرده که هم اکنون در مدرسه ابتدایی پسرش و چند کالج محلی نصب شده است.

این پوستر دست های مشت کرده ای با رنگ پوست متفاوت و نمادهای مختلف مذهبی را در پشت یک پل زرد رنگ روشن نشان داده و پیامی در زیر آن نوشته شده است: در جامعه ما، ما بر ایجاد روابط تمرکز کرده ایم. و درتلاش هستیم تا بین افراد با نژادها، مذاهب و فرهنگ های مختلف پل بسازیم.

بداوی ابراز امیدواری کرد که این کمپین اولین قدم برای اجاد برنامه های آموزش پذیرشو گفتگوهای صادقانه در رابطه با معضل نژادپرستی و اسلام هراسی باشد.  

وی گفت: دانش آموزان باید بدانند که ما بیش از آنکه متفاوت باشیم به هم شبیه هستیم. اما گاهی اوقات این شباهت ها را نمی بینیم. اما اگر فرصتی به دست آوریم و همدیگر را بشناسیم می فهمیم.

وی در تلاش است تا پوستر را به مدارس دیگر منتقل کند و از جمله چند کتابخانه شهری، کالج و دانشکده پوستر را در محوطه گذاشته اند.

گفتنی است آمارنشان می دهند که حدود ۲۰% از دانش آموزان سنین ۱۲-۱۸ سال در مدارس زورگویی را  تجربه می کنند. این تعداد در مورد دانشجویان مسلمان تقریباً دو برابر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha