پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه پرسش و پاسخ از نمایندگان احزاب بریتانیا در مسجد آبردین

حوزه/ مسجد آبردین در اسکاتلند، نشستی با حضور نامزدهای احزاب مختلف برگزار کرد که قرار است در روزهای آینده در انتخابات سرتاسری شرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از pressandjournal؛ در پی ناآرامی های اخیر در شهر لندن و چند روز پس از حملات چاقوکشی در پل لاندن، مسجد آبردین در اسکاتلند، با دعوت از نامزدهای انتخاباتی، جلسه پرسش و پاسخ تشکیل داده و نامزدهای انتخابات آینده به بحث و نظرسنجی پرداختند.

در این جلسه داگلاس لامسدن از نامزدهای انتخابات محافظه کاران اسکاتلند در آبردین جنوبی، یان یویل از سوی دموکرات لیبرال ها در آبردین شمالی، کریستی بلکمن از حزب از سوی اس ان پی، یک نامزد انتخاباتی از سوی حزب سبز و نورالحق علی، نامزد مسلمان اسکاتلندی شرکت داشتند.

دکتر ایذارخان به نمایندگی از مسجد جلسه را مدیریت می کرد و در آغاز جلسه با اشاره به حملات تروریستی گفت: ما خشونت  و اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم اما این وظیفه مسلمانان نیست که به خاطر این حملات تروریستی عذرخواهی کنند.

 وی افزود: من یک عالم اسلامی نیستم اما با اشاره به آیه قرآن می گویم: هر کسی که یک نفر را بکشد همه بشریت را کشته و هر کس که یک نفر را نجات دهند گویی همه بشریت را نجات داده است. ما عمیق ترین تسلیت خود را به افراد آسیب دیده  می گوییم.

یکی از سئوالات مهم مطرح شده برای نمایندگان، چگونگی مدیریت اسلام هراسی و نژادپرستی در جامعه بریتانیا بود. و اینکه در شرایطی که بسیاری از سیاستمداران غربی زبان نفرت را انتخاب کرده اند، رای دادن چه تاثیری می تواند داشته باشد.

 لامسدن از سوی محافظه کاران گفت:  زبان برخی از افراد کمک کننده نیست. به نظرم هر کسی در صندلی قدرت قرار بگیرد باید به طرز بیانی که دارد بیشتر آگاه باشد.

گفتنی است با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان در غرب، نامزدهای انتخابات ها برای کسب آرای مسلمانان اقدامات زیادی انجام می‌دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha