پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر

حوزه/ جمعی از علما و ائمه جماعت کردستان عراق با حضور در دوره های آموزشی الازهر با مفهوم جهاد در اسلام آشنا شدند. این دوره توسط انجمن فارغ التحصیلان الازهر در قاهره برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه جمعی از علما و ائمه جماعت کردستان عراق با حضور در دوره های آموزشی الازهر با مفهوم جهاد در اسلام آشنا شدند. این دوره توسط انجمن فارغ التحصیلان الازهر در قاهره برگزار شد و استاد آن دکتر ایمن الحجار از علمای الازهر بود.

الحجار در سخنان خود در این نشست تاکید کرد: جهاد در اسلام به معنای جلوگیری از تجاوز متجاوزان است و بر این اساس تشریع جهاد برای دفع تجاوز و حمایت از کشورها و نوامیس است و پیامبر (ص) نیز هنگامی که فرخود به من دستور داده شده وارد جنگ شو، منظورشان این نبود که اسلام قتل هر غیر مسلمان را جایز بداند زیرا این یک فهم اشتباه و ویژه افراط گرایان است و مقصود پیامبر از جنگ در واقع دفع متجاوز و دفاع از جان و سرزمین است.

وی در ادامه با اشاره به آیه «لا اکراه فی الدین» گفت: "لا" در این آیه نافیه است و معنا این می شود که دین چیزی نیست که بشود انسان را به پذیرش آن مجبور کرد و بر اساس این فهم صحیح، مفهوم جهاد در اسلام در واقع دفاع هنگام ضرورت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha