جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تحریم‌ها برای کشور فرصتی برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرد، گفت: پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز بیرون از کشور وارد می‌شد اما پس از تحریم‌ها این تجهیزات همگی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، پیش از ظهر امروز در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، در مصلی نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم و به ویژه نسل جوان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نقشه راه کشور را در این بیانیه تعیین، و قوای سه گانه را به اجرای آن موظف کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تقاضای ما از طلاب این است که با دقت بیشتر، سطر به سطر این بیانیه را که حاصل تلاش مقام معظم رهبری است را بخوانند، چراکه تمامی کلمات این بیانیه نقشه راه آینده این کشور است.

وی افزود: آینده سازان باید بدانند در کشوری زندگی می کنند که هم از نظر طبیعی و هم انسانی بی‌نظیر است و دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خیلی از این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است و همت جوانان را می‌طلبد که این پتانسیل‌ها احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، جوانان را مهمترین ظرفیت این کشور عنوان کرد و افزود: درصد بالایی از جمعیت کشور زیر ۴۰ سال سن دارند و این فرصت بسیار خوبی برای کشور است، همچنین  تعداد ۱۴ میلیون نفر در کشور دارای تحصیلات عالی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تحریم‌ها برای کشور فرصتی جهت رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرد، گفت: پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز بیرون از کشور وارد می‌شد اما پس از تحریم‌ها این تجهیزات همگی در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما پس از تحریم‌ها در حوزه نظامی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، افزود: هدف گرفتن پهباد آمریکایی با سامانه موشکی سوم خرداد پیشرفت ایران اسلامی را در حوزه نظامی نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: در حوزه پزشکی نیز تنها پنج الی ۶ درصد داروها در کشور تولید نمی‌شود و نیاز مردم از خارج از کشور تامین شده که این مساله هم قابل تحقق است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی خواستار جهش در کشور است، گفت: این جهش می‌تواند به دست جوانان و به ویژه طلاب محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارز بری، اظهار کرد: بایستی با دانش و تولید انبوه، در کشور ارزان سازی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طلاب را به فراگیری علم سفارش کرد و گفت: فرد عالمی که به علم خود عمل نکند، جاهل است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha