جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید انقلابی در سیستم آموزشی کشور انجام بگیرد تا تعطیلات و مطالب غیرمفید در این سیستم کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در اجلاس استانی نماز که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: باید انقلابی در سیستم آموزشی کشور انجام بگیرد، چرا که امروزه بیشترین تعطیلی در این سیستم وجود دارد که باید این تعطیلات کم شود.

وی با انتقاد از تعطیلی‌های زیاد در کشور و آموزش مطالب غیرمفید به دانش‌آموزان و دانشجویان، افزود: به دلیل همین مشکلات است که دانشجوی ایرانی پس از اتمام دانشگاه هیچ مهارتی نداشته و بیکار می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: معلمان موفق، خاطرات و رموز موفقیت خود را در دوران خدمت نوشته و سپس این خاطرات به صورت کتاب درآمده و در اختیار معلمان مدارس قرار بگیرد و این گونه از تجربیات معلمان باتجربه استفاده شود تا سیستم آموزشی کشور پیشرفت کند.

وی عنوان کرد: ما فرهنگ خود را باخته ایم و برای یافتن فرهنگ به دنبال خواندن کتاب‌های روانشناسی و فیلسوفان هستیم، در حالی که فرهنگ غنی اسلامی وجود دارد.

استاد قرائتی با بیان اینکه نماز انسان را ارتکاب گناه باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان و جامعه باید اقدامات اساسی انجام شود و در این راستا اگر وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات به درستی انجام وظیفه می‌کردند، دیگر نیازی به ستاد اقامه نماز نبود.

وی با بیان اینکه تحصیل علم و دانش باید در نهایت منجر به بندگی خداوند شود، گفت: تحصیل علم و دانش تنها با گرفتن مدرک تمام نمی‌شود، بلکه تا آخر عمر باید یادگیری و آموزش ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه گنجاندن برخی مطالب آموزشی در کتاب‌های آموزشی کشور خیانت در حق مردم است، گفت: پیش از انقلاب مشخص شد که برخی مطالب آموزشی به سفارش برخی سفارت‌خانه‌ها در کتاب‌ها گنجانده شده که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha