جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، از بوشهر به عنوان مرکز تولید محصولات علمی و پژوهشی در عرصه علوم انسانی یاد کرد و گفت: تمدن سیراف یک تمدن بسیار کهن و تاثیرگذار نه تنها در جغرافیای خلیج فارس، بلکه در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، پیش از ظهر امروز در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، روحانیت را مایه تقویت و توسعه حوزه پژوهش عنوان کرد و اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه فرهنگی دارای پیشینه فوق العاده باشکوهی است و می‌توان گفت که در حوزه خلیج فارس این استان دارای جایگاه خاص در حوزه علوم انسانی، توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) و نهادینه شدن آن است.

وی، از استان بوشهر به عنوان مرکز تولید محصولات علمی و پژوهشی در عرصه علوم انسانی یاد کرد و ابراز داشت: تمدن سیراف یک تمدن بسیار کهن و تاثیرگذار نه تنها در جغرافیای خلیج فارس، بلکه در جهان است و از این تمدن سیراف علوم انسانی هم در حوزه استان توسعه یافت و هم محصولات این توسعه به سراسر جهان رسید.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از علمای استان دارای سابقه مبارزاتی با استعمار و تهاجم انگلیس هستند، گفت: تاریخ روحانیت استان بوشهر بی‌نظیر بوده و باعث افتخار است که ما بازمانده این شجره طیبه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، تحقیق و پژوهش، بصیرت و در صحنه بودن را مصداق و ویژگی بارز روحانیت و حوزه علمیه استان عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر هم این طلاب و روحانیت استان اهل تحقیق و پژوهش و در صحنه‌ها با بصیرت حضور دارند.

امام جمعه بوشهر از واژه «ولایتمداری» در تعریف روحانیت استان استفاده کرد و با بیان اینکه اتحاد روحانیت در استان بوشهر مثال زدنی است گفت: این وحدت کلمه در سایه مقام معظم رهبری محقق شده و حوزه علمیه باید قدردان ایشان باشد؛ اساس مدیریت، تحقیق و پژوهش و بصریت، اندیشه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha