جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ گاهنامه علمی فرهنگی مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با عنوان «اُمراءُ الکلام» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، گاهنامه علمی فرهنگی مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با نام «اُمراءُ الکلام» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این گاهنامه که با مدیریت حجت الاسلام علی اصغر احدی، مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل تدوین و به چاپ رسید، شامل مطالبی از آثار علامه جوادی آملی، مطالب تخصصی کلامی، اخلاقی و نحوی است.

این گزارش می افزاید؛ سرآغاز این گاهنامه علمی و فرهنگی نیز مطلبی با عنوان اهمیت پژوهش و سخنی با مخاطبان است که از سویمدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل به رشته تحریر درآمده است.

 برکرانه معرفت مطلب دیگری است که پس از مقدمه با عنوان ویژگی های علمای راستین از نگاه آیت الله العظمی جوادی آملی به آن پرداخته شده است.

 در ادامه این گاهنامه نیز خاطرات و دل نوشته های زائران اربعین حسینی از سوی اساتید و تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه بیان شده است.

این گاهنامه که با تنظیم، نظارت علمی و ویرایش حجت الاسلام سید علیرضا ایزدی تولید شده، مطالب دیگری با عنوان  اخلاق در سیره انبیاء و اولیای الهی، مطالعه تطبیقی معاد جسمانی در مهم ترین فرقه های اسلامی، نحو د آیینه نظم، احکام اجتهاد و تقلید، پیامدهای رحلت پیامبر اسلام در نگاه شاهد آن ایام و مبانی کاربردی حفظ قرآن مجید به رشته تحریر در آمده است.

بر اساس این گزارش، همچنین در این گاهنامه علمی فرهنگی، بخشی با عنوان اخبار حوزه در نظر گرفته شده که اخبار آموزشی، پژوهشی و تهذیبی مدرسه به صورت خلاصه و مفید در معرض دید خوانندگان قرار گرفته است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha