سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آزادی زندانیان

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از برگزاری مرحله دوم آئین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و گفت: به برکت عوائد حاصل از موقوفات و با کمک خیران، 6 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به کانون خانواده خود بازگشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم آئین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در مرکز استان خبر داد.

وی با بیان این که به برکت عوائد حاصل از موقوفات و با کمک و همراهی خیران نیک اندیش، 6 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به کانون خانواده خود بازگشتند، افزود: این اقدام خداپسندانه و ارزشمند به طور حتم آثار و برکات بسیاری را برای کسانی که در این حرکت ارزشمند مشارکت داشتند خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که از محل عوائد موقوفات و همچنین کمک خیران مازندرانی با مبلغ یک میلیارد ریال این تعداد زندانی جرائم غیر عمد به کانون خانواده های خود بازگشتند، بیان داشت: در مرحله نخست این طرح نیز 11 زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان قائمشهر با همکاری اداره کل اوقاف آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

وی همچنین ادامه داد: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند برگزار می‌شود که در قالب آن زندانیان متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و زندانیانی که مرتکب جرائم غیرعمد مالی شده و از سال 90 در زندان به‌ سر می‌برند، آزاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این گونه حرکت های انسان دوستانه و ارزشمند باید بیش از پیش در جامعه اسلامی تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود افرادی که با جرائم غیر عمد در زندان ها محبوس هستند آزاد و به جمع خانواده های خود بازگردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حضور این افراد در زندان به طور حتم آثار اجتماعی بسیاری را برای خانواده های آنها در پی خواهد داشت، افزود: افراد خیر و نیک اندیش باید برای تحقق چنین حرکت های ارزشمند و خداپسندانه ای پیشگام شوند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای وقف در جهت کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر رویکرد سازمان اوقاف حرکت در این گونه برنامه های اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند موقوفاتی همسو با نیازهای روز جامعه هستیم، تصریح کرد: به دلیل ظرفیت بالایی که موقوفات دارند می توانیم با بهره گیری از آن بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، درمانی و آموزشی را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که کارکردهای وقف باید بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: اگر واقفان خیر اندیش بر اساس نیازهای روز جامعه وقفی داشته باشند به راحتی می توانیم آلام و مشکلات مردم به ویژه خانواده های محروم و نیازمند را اجابت کنیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امیدواریم این گونه اقدامات به الگویی برای سایر افراد جامعه تبدیل شود، بیان داشت: باید افراد خیر و نیک اندیش در تقویت چنین اقدامات اثرگذار و ماندگاری مشارکت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha