شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار

حوزه/ مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به راهکارهایی که می توان برای اجرای بهتر بیانیه گام دوم از نهج البلاغه گرفت، افزود: ایجاد یک فضای علمی ، بصیرت افزا و فضای مطلوب تربیتی و راهنمایی نیروی انسانی شایسته و متعهد  از ویژگی های رهبر  جامعه نسبت به  مردم است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار  در نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی ترویجی بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع آن در آیینه نهج البلاغه در تالار شیخ طوسی پرداخت و گفت: رهبر انقلاب اسلامی برداشت های زیادی از قرآن کریم و نهج البلاغه در بیانیه دوم دارند و پیام های مهم تاریخی ، حساس و مبارزاتی یک ملت را بیان کردند که در این مسیر به نقش مردم  اشاره دارد.
وی با اشاره به خطبه 134 نهج البلاغه که امام علی (ع) درباره حق خود نسبت به مردم و حق مردم نسبت به امام (ع) بیان می فرمایند، گفت: مردم باید خیرخواهی و نصایح عالمانه را مورد توجه قرار دهند که این امر درباره اطاعت از ولی فقیه نیز مصداق دارد.
حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار با اشاره به راهکارهایی که می توان برای اجرای بهتر بیانیه گام دوم از نهج البلاغه گرفت، افزود: ایجاد یک فضای علمی ، بصیرت افزا، فضای مطلوب تربیتی ، ایده آل ترین راهبرد ، راهنمایی نیروی انسانی شایسته و متعهد از ویژگی های رهبر  جامعه نسبت به  مردم است که در این سال ها رهبری با دلسوزی و همدلی با مردم مدنظر داشتند و اعمال کردند و البته مردم نیز با اطاعت از ولی فقیه زمان باید پیام ها و رهنمودهای رهبر انقلاب در جامعه عملی کنند .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به خطبه 35 نهج البلاغه گفت: توجه به رهنمودها و فرمایشات امام خامنه ای در این 40 سال از انقلاب اسلامی در دورانی که ایشان رئیس جمهور بودند و پس از آن رهبری جامعه اسلامی در برهه های مختلف این کشور را نباید نادیده گرفت. انقلاب اسلامی یک پدیده زنده است و نباید دچار انفعال شود و از اصول و آرمان ها فاصله گرفت .
مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در پایان به خطبه 193 نهج البلاغه اشاره و خاطر نشان کرد: باید توجه به اصول مدیریت اسلامی در سطوح مختلف، انتقاد پذیری  سازنده، همدلی، مشورت و نقد سازنده در مسائل مختلف صورت گیرد.
گفتنی است، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی ترویجی بیانیه گام دوم انقلاب  به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب  با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی وصاحب نظران این عرصه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی  برگزار شد.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha