شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر مجمع طلاب هرمزگان

حوزه/ امام جمعه بندرعباس گفت: بنده از هر طرح و پیشنهاد شما عزیزان استقبال خواهم کرد؛ نقد خوب است؛ اما گرهی را باز نخواهد کرد؛ بلکه طرح ها و پیشنهادات است که می تواند از مشکلات بسیاری که در سطح استان وجود دارد، بکاهد و بنده در حد توان خود با شما خواهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده شب گذشته در جلسه طلاب و فضلای هرمزگانی مقیم قم که در مجمع منادیان اسلام برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) که در سالروز ولادت این امام همام قرار داریم، همانند سایر معصومان، نگهبان و حافظ دین بودند و ما طلاب و فضلا نیز همانند این بزرگان باید این راه را ادامه دهیم.

وی ابراز داشت: ائمه معصومین در سخت ترین شرایط نگهبان دین بودند؛ پس تأسی به ذوات مقدسمه حضرات معصومین از مأموریت های ما طلاب و روحانیون است تا بتوانیم از دین پاسداری نماییم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه ما امروز وارد گام دوم انقلاب شده ایم خاطرنشان ساخت: گام اول انقلاب دارای موفقیت ها و نقائصی بود که البته موفقیت های ما در گام اول بالا بود و کشور از جایگاه پایین به جایگاه های بالایی همچون دستیابی به دانش هسته ای، سلول های بنیادی، هوا و فضا، موشک و ... رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: البته ما در مسائلی همچون عدالت نقص داشته ایم و رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده اند.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: مأموریت امروز انقلاب اسلامی بر عهده نسل سوم و چهارم است و می تواند گذشته را نقد نماید؛ البته نقد باید منصفانه بوده و تخریبی نباشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: امروز انتظار از طلاب و فضلا در موضوع گام دوم انقلاب وجود دارد که همراه با دیگر اقشار، پرشتاب حرکت کرده و اقدامات مناسب داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز داشت: احیای تمدن نوین اسلامی از مأموریت های انقلاب اسلامی ایران است و طلاب و روحانیون باید در این زمینه همراه باشند تا بتوانیم به این هدف برسیم.

وی خاطرنشان ساخت: تقویت اخلاق در جامعه از جمله وظایف روحانیت است و باید برای آن تلاش کند؛ امروز سبک زندگی اسلامی جامعه با مشکلاتی مواجه است که می طلبد کارهای بیشتری از سوی طلاب و فضلا صورت بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ارتقاء دین، فرهنگ و اخلاق جامعه از لوازم تمدن سازی اسلامی است که باید در این مسیر حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: امروز رسیدن به این مباحث جز با کار جمعی و تشکیلاتی میسر نیست و با فعالیت های گروهی می توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: کار تشکیلاتی به این معناست که روحانیت باید یک شبکه منظم، سازمان یافته و هم افزا شکل دهد تا بتواند ظرفیت ها و راندمان کار خود را بالا ببرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: امروز یکی از مشکلات استان این است که بسیاری از کارها انجام می شود؛ اما گروه ها و لجنه ها همدیگر را نشناخته و همین مسئله سبب می شود کارهای موازی انجام شده یا کارهای دیگری خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان ساخت: شناسایی گروه ها و لجنه ها از یکدیگر، یکی از مباحث مهم در گام دوم انقلاب است تا بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت ها گروه ها، به اهداف بزرگ دست پیدا نماییم.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، مانیفست و نقشه راه انقلاب اسلامی ایران است و باید این سوال را از خود داشته باشیم که آیا تا به امروز حداقل یک مرتبه این بیانیه را خوانده ایم؟

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: ما برای اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب در استان هرمزگان، دست نیاز به سمت طلاب و فضلا دراز می کنیم تا بتوانیم به وظایفی که روحانیت نسبت به این بیانیه دارد، عمل نماییم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: بنده قول می دهم در حد وسع و میسورات هرآنچه که شما برای پیشبرد اهداف عالیه روحانیت استان و حوزه های علمیه نیاز داشته باشید، کوتاهی نخواهم کرد و در کنار شما خواهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز داشت: بنده از هر طرح و پیشنهاد شما عزیزان استقبال خواهم کرد؛ نقد خوب است؛ اما گرهی را باز نخواهد کرد؛ بلکه طرح ها و پیشنهادات است که می تواند از مشکلات بسیاری که در سطح استان وجود دارد، بکاهد و بنده در حد توان خود با شما خواهم بود.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مسئولیت شورای فرهنگ عمومی استان با بنده است و از طرح ها و پیشنهادات شما عزیزان استقبال می کنیم تا بتوانیم از این طرح ها برای رفع مشکلات و اصلاح فرهنگ اجتماعی جامعه استفاده نماییم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: یکی از خلأهای امروز استان هرمزگان عدم وجود مراکز تخصصی در سطح استان است که پیگیر آن هستیم تا بتوانیم مراکزی را با موضوعات مشاوره، فرق و مذاهب و شیعه شناسی راه اندازی نماییم.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: کادرسازی و نیروسازی از وظایف ماست و بدون نیروهای قابل و توانمند نمی توانیم به برنامه های خود دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha