پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تمدن نوین اسلامی

حوزه/ دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند اقتدار و عزت است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی کشوری را مقتدر و با عزت تعریف می کنند که سلطه ناپذیر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، علیرضا زمانی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی ترویجی بیانیه گام دوم انقلاب با طرح  این سوال که چگونه تمدن نوین اسلامی با اجرای این بیانیه قابل تحقق است؟ ابراز کرد: هدف  بیانیه گام دوم انقلاب  تشکیل تمدن نوین اسلامی است که پیش زمینه ظهور امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند اقتدار و عزت است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی کشوری را مقتدر و با عزت تعریف می کنند که سلطه ناپذیر باشد.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر جهان را به عنوان پیکر در نظر بگیریم، ایران قلب پیکر است و آمریکا در این مدت تلاش کرده که در آن اثر بگذار و تسلط پیدا کند و این موقعیت جفرافیایی راهبردی تمدن ساز می باشد که نیازمند اقتدار و سلطه ناپذیری است .

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای در بیانیه گام دوم ، نقطه کلیدی تعیین کننده سلطه ناپذیری را اقتصاد بیان می کنند، اظهار کرد: مولفه های قدرت فرهنگ، علم و اقتصاد است و برای اینکه گام دوم انقلاب به ثمر برسد باید این سه مولفه همراه با روحیه انقلابی محقق شود.. 

 زمانی افزود: دنیای غرب به برکت دانش خود با نفوذ قدرت و سبک زندگی در دنیا توانسته سیاست های اقتصادی را اجرا کند و کشور های جهان سوم نیز تحت تاثیر این سیاست ها قرار گرفتند. 

وی ادامه داد:  در بیانیه گام دوم در بحث اقتصاد ، توجه به تولید عدالت محور  برای مصرف آینده و توزیع عادلانه تاکید شده است و تولید انبوه و بی کیفیت و مصرف بی حساب از جمله معایبی بیان شده که با می بایست ایجاد ساختار و فرآیند مناسب، معایب نظام اقتصادی در کشور گرفته شود.

دانشیار دانشگاه فردوسی به تاکید امام خامنه ای در بیانیه گام دوم به اصلاح ساختارها و بهینه سازی فرآیندها در اقتصااد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مولفه بعد برای تمدن نوین انقلاب اسلامی عزت است و از آنجا که الگوی مقاومت در جغرافیایی ایران اسلامی قرار دارد ، از لحاظ سیاسی نیز این امر باعث می شود ایران بتواند قدرت تمدن سازی داشته باشد.

وی در پایان بهره گیری از نیروی انسانی را از میان نخبگان در عرصه های فرهنگی، علمی و اقتصادی  با داشتن روحیه انقلابی  در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موثر بیان کرد و گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی فعالیت نخبگان  با وجدان معنوی، اخلاقی برای  همراهی با حکومت  و همچنین سرمایه گذاری  با دانسته های اقتصادی برای برون رفت از مشکلات حاضر و استفاده از نیروهای جوان مومن انقلابی  در این قسمت لازم است . 

 گفتنی است، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی ترویجی بیانیه گام دوم انقلاب  با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و صاحب نظران این عرصه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی  برگزار شد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha