جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیت

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: مردم به روحانیت به عنوان یاری‌کنندگان امام عصر (عج) اعتماد دارند و اگر روحانیت فریب دیگران را بخورند نه تنها دین خود، بلکه دین مردم هم آسیب می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام غلامحسین صادقی، شامگاه سه‌شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی ماکو، که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه همه افرادی که در اطراف امام علی (ع) بودند در یک سطح نبودند، اظهار داشت: در اطراف امیرالمؤمنین(ع) برخی‌ها مورد اعتماد حضرت بودند، به عنوان نمونه می‌توان به مالک اشتر نخعی اشاره کرد که حضرت در وصف ایشان می‌فرمایند، مالک کوهی بود که هیچ کس بالاتر از او نبود و هیچ پرنده‌ای یارای پرواز به بلندای او را نداشت.

وی ادامه داد: این نوع تشبیه و رضایت حضرت از مالک نشانگر اوج عظمت و اطاعت پذیری او بود و امرز باید طلاب شخصیت مالک اشتر را مورد دقت و تحقیق قرار دهند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازمه همراهی با امام جامعه، بصیرت، تیزبینی و تیزهوشی است، تصریح کرد: امروز هم اگر کسی بخواهد باری از دوش رهبر انقلاب بردارد باید مثل مالک اشتر قابل اعتماد و غیر قابل نفوذ باشد.

وی افزود: در سختی‌ها ظرفیت افراد نمایان می‌شود و شخصیت‌های زیادی به خاطر نداشتن بصیرت دینی و زمان‌شناسی در طول این چهل سال راه خود را جدا کرده و از قطار انقلاب پیاده شده‌اند.

حجت الاسلام صادقی اضافه با بیان اینکه یکی از مظلومیت‌های امروز رهبر انقلاب اندک بودن امثال مالک اشتر است، تاکید کرد: امروز باید هر کس به اندازه توان خود برای خدمت به جامعه و یاری رهبری تلاش کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در پایان گفت: مردم به روحانیت به عنوان یاری‌کنندگان امام عصر (عج) اعتماد دارند و اگر روحانیت فریب دیگران را بخورند نه تنها دین خود بلکه دین مردم هم آسیب می‌بیند، لذا لازمه طلبگی تلاش برای بصیرت‌افزایی است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha