سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ولی الله لونی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این یک سنت الهی است که آزمایش ها و فتنه های مختلف همواره بر سر راه نظام و جامعه اسلامی قرار بگیرد تا این نظام و جامعه به سمت رشد و کمال حقیقی نیل پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله لونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: فلسفه و هدف ایجاد نظام اسلامی با یک نظام مادی گرا و غیر دینی، کاملاً متفاوت است، ضمن آن که به طور طبیعی انقلاب اسلامی ایران از آن جا که منافع دنیای استکبار و حاکمان سلطه گر جهان را به خطر انداخته، لذا همواره ما از ناحیه دشمنان در معرض فتنه قرار داریم، ضمن آن که آزمایش مومنین و جامعه دینی، یکی از سنت های الهی است.

استاد حوزه علمیه افزود: به لطف الهی و با وجود همه دشمنی های مستکبران و ایادی و عوامل آن ها، ملت ما در مسیر انقلاب اسلامی در این چهل سال، همواره پیروی ولی فقیه بوده و با بصیرت خویش، به مقابله با فتنه ها در ابعاد و عرصه های گوناگون پرداخته و در قضیه اغتشاشات اخیر نیز سربلند بیرون آمد.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان، اقتدار بین المللی نظام اسلامی همواره رو به افزایش است و البته باید دانست که به موازات این اقتدار، دشمنی ها نیز روز به روز بیشتر و سخت تر می شود، به ویژه آن که آن ها در سال های اخیر در مقابله با جبهه مقاومت نیز ضربات و لطمات جدی دیده اند و لذا در هفته ها و ماه های اخیر به دنبال تشدید ناآرامی ها و اعتراضات در کشورهای عراق و لبنان و ایران بوده اند.

این استاد حوزه همچنین در ادامه با اشاره به تحولات اخیر کشور به ویژه پس از سهمیه بندی و گران شدن بنزین، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که اصل سیاست سهیمه بندی بنزین و گران شدن آن، سیاست درستی است چرا که باید جلوی قاچاق گسترده آن گرفته می شد، اما متاسفانه در اجرا و زمان آن، ضعف های جدی وجود داشت، ضمن آن که وقتی ما تجربه این را در دولت های گذشته داشته ایم، چرا برای اطمینان بخشی به مردم و بخش خصوصی و زمینه سازی مناسب در بازار، از این تجربه ها استفاده نکرده ایم و الان تبعات و لطماتش را می بینیم.

وی گفت: ما این تجربه را داشته ایم اما متاسفانه دولت فعلی به جنگ این تجربه رفت و وزیر نفت کارت سوخت را کنار گذاشت و حال آن که با آن تجربه می شد کاری کرد که به جامعه شوک وارد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین لونی اضافه کرد: از سویی غفلت و بی توجهی نسبت به پیوست های امنیتی این قضیه باعث بروز مشکلات و آسیب هایی شد، تا این که مقام معظم رهبری دلسوزانه و البته به صراحت فرمودند که ناامنی بزرگترین مشکل و مصیبت برای یک کشور است و لذا ایشان در راستای حمایت از تصمیم سران قوا، پدرانه و دلسوزانه مسئولیت این کار را به عهده گرفتند تا کشور به آرامش برسد و البته بعد هم ملت ما از رهبر معظم انقلاب و مواضع ایشان حمایت توأم با بصیرت کردند.

وی بیان داشت: با این همه مسئولان و دولتمردان امروز باید بیش از هر زمان دیگری پای درد دل ها و مشکلات مردم بنشینند و تصمیمات درستی برای کاستن از حجم مشکلات معیشتی آن ها بگیرند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha