جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / افتتاحیه کمیسیون های نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وظیفه روحانیت در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی، صبح امروز ۱۲ آذرماه، در آیین افتتاحیه کمیسیون های تخصصی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، در اصفهان، گفت: جامعه مدرسین دارای دو اجلاسیه است که اولین آن، اجلاسیه علمای بلاد است که سالی یک بار در قم برگزار می شود و اجلاس بسیار معظمی است.

وی افزود: آیت الله العظمی صافی پس از مشاهده اجلاس علمای بلاد، این اجلاسیه را بسیار تحسین کردند و فرمودند ای کاش علمای دیگر کشورها را نیز دعوت می کردید تا ببینند که حوزه علمیه ایران چه الگوی مناسبی برای حرکت های علمی در جهان اسلام و جهان تشیع است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: برخی عنوان می کنند که ای کاش این اجلاسیه به شکل مستمر و متعدد در طول سال برگزار می شد، ولی چنین کاری میسر نیست؛ در آن جلسات مرحوم حجت الاسلام احسان بخش پیشنهادی مبتنی بر حضور علما در شهرها را ارائه کرد که با موافقت مواجه شد و از این رو اجلاسیه های استانی شکل گرفت و اولین اجلاسیه نیز در مشهد برگزار شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در روایات ما آمده است که علما افضل مردم پس از انبیا هستند و در روز قیامت، گناهان شما از بین می رود و اعمال شما پذیرفته می شود و همچنین می توانید مردم را نیز شفاعت کنید.

آیت الله مقتدایی اظهارکرد: در این زمان که نظام اسلامی در کشور ما حاکم است، باید از این شرایط برای هدایت مردم استفاده کنیم؛ این زمان را نمی توان با هیچ زمانی پس از صدر اسلام مقایسه کرد که این همه  زمینه برای کار علما فراهم باشد.

وی افزود: پس از انبیا و ائمه اطهار(ع) علما پرچم هدایت را به عهده گرفتند و در این زمان ولی فقیه که فقیهی عادل، شجاع، مدبر و مدبر است، به عنوان نماینده امام زمان(عج) اداره امورات جامعه اسلام را به عهده گرفته است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: دشمنان سالها برای نابودی این نظام تلاش کردند و حتی ضرب الاجل هایی را نیز برای این کار با کمک گرفتن از متخصصان جهانی اعلام کردند، ولی به لطف الهی و عنایت امام زمان(عج) موفق نشدند و این انقلاب جشن ۴۰ سالگی خود را نیز پشت سرگذاشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه، بسیار راهشگا است، زیرا هم انسان را به گذشته متوجه می کند؛ طلاب باید این بیانیه را برای مردم تشریح کنند و وظایف هر بخش را به آنها تفهیم کنند؛ کار اصلی روحانیت تبیین و تبلیغ بیانیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha