جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اهدای گل سرخ به مردم اسکاتلندی از سوی مسلمانان + تصاویر

حوزه/ مسلمانان شهر دانفرملین در اسکاتلند با گل و هدایا به سراغ مغازه داران و عامه مردم رفتند و در پروژه ملی «میلاد در شهر» درباره دین مبین اسلام و مسلمانان برای آنان صحبت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dunfermlinepress، مسلمانان شهر اسکاتلندی دانفرملین در بریتانیا با گل و هدایا  به استقبال مردم و مغازه  داران شهرشان رفتند. مسجد مرکزی این شهر همراه با دیگر مساجد بریتانیا در پروژه ملی «میلاد در شهر» شرکت کرده که هدف آن صحبت کردن درباره ارزش های اسلامی، صلح و همبستگی با عامه مردم بود.

این رویداد پس از یک جشن بزرگ در جامعه اسلامی برای بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

ایجاز محمد ، رئیس مسجد دانفرملین، گفت که این روز با وجود آب و هوای بدی که داشت، خوب پیش رفت.

وی توضیح داد: این سومین سال است که ما این کار را انجام داده ایم. ایده این است که ما تلاش کنیم حداقل آگاهی کمی در مورد مسلمانان و دین مبین اسلام ایجاد کنیم. تنها دو هفته پیش در مسجدمان سالروز میلاد پیامبر (ص) را جشن گرفتیم که این یک جشن سالانه است، همانطور که مسیحیان کریسمس را جشن می گیریم.

این پیشوای مسلمانان اسکاتلندی افزود: کاری که ما تلاش می کنیم و انجام می دهیم این است که والدین و فرزندانی را که قرآن را مطالعه می کنند تشویق کنیم تا بخشی از یک آن باشند. اکثریت مردم پاسخگو بودند و از دریافت گل سرخ خوشحال بودند و صحبت های ما را می شنیدند.

او خاطرنشان کرد: پروژه گل سرخ یک طرح در سطح ملی است و تلاش دارد پیام مثبتی را به گوش شنوندگانش برساند. منفی گرایی در رابطه با اسلام بسیار زیاد است و ما سعی داریم کاری کنیم مردم به جای اخبار رسانه ها، پیام صلح و عشق اسلام را تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha