پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لزوم تقویت سواد رسانه ای در حوزه های علمیه

حوزه/معاون تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مدیران حوزوی علم و سواد رسانه ای را به بخشی از دروس حوزوی تبدیل کنند تا در جنگ تبلیغاتی دشمنان جهان اسلام بازنده نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی صبح امروز در نشست با معاونین و اساتید مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: در عصر کنونی تبلیغات به اندازه ای اهمیت دارد که می توان با آن سرنوشت مملکتی را به کل تغییر داد تا جایی که بسیاری از کارشناسان تبلیغ را نوعی جنگ روانی تعریف کرده اند.

معاون تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هر جامعه ای در بحث تبلیغ دو رویکرد داشته باشد؛ یک رویکرد استفاده از فرصت برای انتقال مفاهیم و برنامه هایش و رویکرد دیگر مقابله با تبلیغات متقابل است.

حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: از سویی دیگر جهان اسلام و مسلمین به شدت در چنگال رسانه های بیگانه قرار دارند به گونه که دنیای غرب با هماهنگی خاصی به دنبال تبلیغ اسلام هراسی برای بسترسازی در جهان است و این امر سالهاست که دنبال می شود و به خوبی تسریع این روند و سیاست را اکنون می بینیم.

این استاد حوزه اظهار کرد: پس برای تقابل با این هجمه های تبلیغی دشمن بهترین عملکرد خروج از حالت تدافعی است، چرا جهان اسلام باید در مقابل توطئه ننگین ایجاد اسلام هراسی وضعیت منفعل به خود بگیرد.

معاون تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: نزدیک به یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان داریم که نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند ولی در بحث تبلیغات همچنان بسیار کند عمل می کنیم ولی در مقابل لابی صهیونسیم و یهود که کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند رسانه ها و شبکه های بسیاری برای انتقال خواسته و باورهای خود به جهانیان در اختیار دارند.

حجت الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خلاء دین و معنویت به یک چالش بزرگ برای انسان عصر کنونی تبدیل شده است، بیان داشت: امروز ایسم های بشری همه به بن بست رسیده اند و حالت دوگانگی خاصی در بین مردم جهان به وجود آمده است، لذا این فرصت مغتنمی برای تبلیغ و انتقال باورهای دینی و اسلامی در سطح جهانی است.

این استاد حوزوی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های فراوان دینی که در اسلام داریم و نیز استفاده از توانایی های مراکز دینی و حوزوی باید مورد توجه قرار بگیرد و بخش اعظمی از فضای مجازی را همین علما، روحانیون و طلاب می توانند به راحتی در اختیار قرار داشته باشنذ.

معاون تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: اولین کار برای ورود به عرصه تبلیغ دین، آشناسازی روحانیون و طلاب با علم و هنر رسانه است، زیرا امروز رسانه خود علمی تخصصی است که نیازمند تجربه، تبحر و درایت می باشد.

حجت الاسلام هدایتی در پایان عنوان داشت: پیشنهاد بنده به مدیران حوزوی این است که علم و سواد رسانه ای را به بخشی از دروس حوزوی تبدیل کنند تا در جنگ تبلیغاتی دشمنان جهان اسلام بازنده نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha