جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه بصیرت افزایی سیاسی مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت وجود شورای نگهبان برای حکومت اسلامی گفت: وجود نهادی مشابه شورای نگهبان در کشورهای دیگر مثل آمریکا قابل توجه است؛ یکی از وظائف اصلی مجلس سنا در آمریکا، نظارت و فیلتر کردن عدم ورود افراد نالایق به مجلس عوام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید یاسر موسوی، در جلسه بصیرت افزایی سیاسی که صبح امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون مسئله پروژه نفوذ، گفت: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران بحث ولایت فقیه است که ریشه در دین و اعتقادات ما دارد اما افراد نفوذی به گونه ای با آن برخورد می کنند که جایگاه ولایت را در جامعه دچار خدشه کنند.

 وی افزود: امروزه جای سرباز و فرمانده عوض شده است و به جای آن که سرباز خاکریز فرمانده باشد، برعکس شده است. رهبر معظم انقلاب تمام تیرها و ترکش ها را تحمل می کند تا به سربازانش آسیب نرسد.

استاد حوزه با اشاره به اهمیت وجود شورای نگهبان برای حکومت اسلامی گفت: وقتی هجمه های فراوانی به شورای نگهبان و شخصیت والایی چون آیت الله جنتی می شود باید بفهمیم که ایشان در تنگه اُحد انقلاب ایستاده است و در حال دفاع است.

وی ضمن اشاره به وجود نهادی مشابه شورای نگهبان در کشورهای دیگر مثل آمریکا، گفت: کشور آمریکا دو مجلس دارد یکی مجلس عوام و دیگری مجلس سنا است، و کار مجلس سنا، نظارت و فیلتر کردن عدم ورود افراد نالایق به مجلس عوام است.

وی افزود: دادگاه عالی فرانسه و کشور آلمان نیز در ورود افراد به مجلس خود نظارت دقیق دارد و عوامل نفوذی به گونه ای صحبت می کنند که گویی فقط کشور ایران از نهادی به نام شورای نگهبان استفاده می کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وقتی نیروهای نظامی ایران پهباد آمریکایی را سرنگون کرد، قیمت دلار کاهش یافت و این یعنی مقاومت و قدرت بازدارنگی در مناسبات بین الملل بسیار تاثیر گذار است، اما عوامل نفوذی با تخریب و کارشکنی سعی دارند تا این قدرت بازدارندگی را از ایران بگیرند.

استاد حوزه بیان داشت: در طول تاریخ بهانه جنگها بسیار متفاوت بوده، اما جبهه جنگ دو تا بیشتر نبوده یکی حق و دیگری باطل، که امروزه و در کشور ما جبهه حق به رهبری رهبر فرزانه در حال روشنگری حفظ امنیت و آرامش جامعه و جبهه باطل با آنچه که از آنها می بینیم سعی در به آشوب کشیدن جامعه دارند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به نقش طلاب در تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه، خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب و انقلابیون روشنگری است و باید دقت داشته باشند و به گونه ای صحبت کنند تا سخن ایشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha