جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حصاري

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در آیین افتتاحیه مرکز پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: امروز مهمترین مسئله ای که پیش روی مکتب اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته سبک زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور شب گذشته در آیین افتتاحیه مرکز پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: حوزه علمیه از ابتدا تا کنون کارکردهای متفاوتی داشته و صرفا محیطی برای آموزش، تعلیم و تعلم نبوده است.

وی افزود: تعلیم و تعلم، مقدمه ای برای ایفای رسالت حوزه علمیه است و رسالت تدریس و تعلیم، تحقیق، پژوهش، تولید علم و واکاوی عالمانه منابع دینی برای دستیابی به رهیافت های جدید معرفتی،تبلیغ و ترویج دین و کارکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متعدد در تاریخ حوزه های علمیه در طول قرنهای متمادی به وفور دیده می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: امروز حوزه علمیه شیعه برخوردار از همه این کارکردهاست و زمانی حوزه علمیه خواهران خواهیم داشت که همه این کارکردها در آن شکل گرفته باشد و به یک رویه و روال متعارف برسیم.

وی با اشاره به سند بالادستی حوزه های علمیه خواهران، ادامه داد: این سند توسط اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تنظیم، تدوین، تصویب و ابلاغ گردیده است که شامل رسالت های حوزه های علمیه شامل: تعلیم و تعلم، تحقیق و تولید علم و تبلیغ و ترویج دین می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری تاکید کرد: اکنون وظیفه ماست که، یکایک این رسالت ها را، به یک ساز و کار اجرایی، برای عملیاتی نمودن آنها تبدیل کنیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: امروز مهمترین مسئله ای که پیش روی مکتب اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته سبک زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی است.

وی، مهمترین چالش پیشروی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را تولید الگو برای سبک زندگی انسان، در جامعه امروز دانست و گفت: جوامع بشری از ما نمی پذیرد که به اصول بسیار فاخر و ارزشمند مکتب اهل بیت علیهم السلام باورمند باشیم اما بر اساس مدل‌های لیبرالیسم فرهنگی زندگی کنیم، آن چیزی که دنیا می‌خواهد این است که اگر قرار است بر اساس اصول ارزشی مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، اسلام ناب محمدی(ص) زندگی کنیم چگونه باید در همه عرصه های زندگی و ساحت های زیستی  زندگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری گفت: رسالت تولید الگو برای سبک زندگی انسان صرفاً رسالت حوزویان است، این وظیفه اگر توسط حوزویان، که از نزدیک‌ترین نقطه ی به سرچشمه، کسب علم می کنند، به ثمر نرسد، سبک زندگی برای همه به شکل دیگری رقم خواهد خورد. این رسالت بزرگ امروز بر دوش حوزویان است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: جامعه بشری به شدت دستخوش تغییر و تحول است، الگویی که ما برای زندگی ارائه می دهیم باید بتواند بر روی همه تغییرات سوار شود و بر همه اینها چیرگی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha