پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از طلاب تهران با آیت الله کعبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: هدف جبهه استبکار، ایجاد نارضایتی در بین مردم و ایستادن مردم در برابر انقلاب و رهبری است ولی با رهنمودهای رهبری این توطئه فعلا شکست خورد، اما این شرارت ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کعبی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی (قدس سره الشریف) در قم برگزار شد با بیان این که انتظار از مدرسه علمیه دارالسلام، درخشش در عرصه تبلیغ بین الملل با قرآن محوری است، اظهار داشت: با داشتن این برنامه ها و فعالیت ها بویژه انس با قرآن و فراگیری زبان عربی و انگلیسی آینده درخشانی در عرصه تبلیغ بین الملل فراروری  طلاب این مدرسه علمیه است.  

عضو خبرگان رهبری افزود: شیخ زکزاکی با استفاده و بهره گیری از قرآن کریم، و احساس مسئولیت و هوشمندی و بصیرت توانست بسیار مؤثر باشد و جوانان زیادی را به دین و اسلام دعوت کند.

این استاد حوزه حوزه ابراز داشت: امروز تبلیغ بین المللی، بیان حقایق اسلامی با زبان فطرت  و انتشار جهانی پیام اسلام، برای حل معضلات یکی از نیازهای امروز حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: امروز حل مشکلات جهان و مقابله با بحران های جهانی نظیر بحران ناامنی،   بحران اخلاق، بحران خانواده، بحران فقر و شکاف طبقانی و بی عدالتی و ظلم و ستم و جنایت جهانی که ناشی از نظام سلطه و استکبار است، با بازسازی امت اسلامی و هدایت رهبری الهی  و گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی قابل تحقق است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهم برای نشر دین در جهان، تسلط بر زبان بین الملل است.

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که از جمله آن معرفی شیعه به جهان اسلام بوده است؛ در گذشته کسی از شیعه خبر نداشت؛ اما امروز در سایه انقلاب شیعه معرفی شده است و این امر می طلبد حوزه در این مسیر وارد شود و رسالت خود را نسبت به نشر مبانی دینی و معرفی بیشتر شیعه انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ضمن توصیه به طلاب گفت: توصیه ام به طلاب این است با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام به طور عمیق آشنا شوید، یکی از زبان های زنده دنیا را فرا گیرید و در عین حال از دروس حوزوی غافل نباشید؛ باید کتابها و دروس حوزه را خوب خواند، ملا شد تا بتوان از اسلام در مجامع بین الملل دفاع و حقایق را بیان کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که باید هر طلبه ای برای بیان معارف دینی در حوزه بین الملل سطوحی را بگذراند، افزود: اولین سطح تبلیغ است؛ این سطح از پایه های پایین شروع می شود و برای رسیدن به سطح اول و دفاع از مبانی دینی باید پایه حوزوی هر طلبه ای قوی باشد.

وی اظهار داشت: بعد از طی این دوره، طلبه وارد سطح تحقیق و در پایه بالاتر وارد سطح نظریه پردازی دینی می شود که این امر مهم با  اجتهاد حاصل می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان ساخت: بنابراین هر طلبه باید در سطوح تبلیغ، تحقیق و نظریه پردازی قوی باشد تا بتواند دین را در جهان نشر دهد و از معارف دینی دفاع کند.

وی در ادامه بیان داشت: دولت در اسلام برای تحقق مأموریت های انبیای الهی یعنی نظم و امنیت و بهبود معیشت مردم و مبارزه با فقر وفساد و تبعیض و تحقق عدالت اجتماعی و هدایت وگسترش اخلاق و احیای حقوق عمومی و آزادیهای مشروع بر پایه امانت، شکل می گیرد؛ قدرت در دولت دینی ابزاری برای خدمت  است؛ هر کسی نمی تواند اهل امانت باشد. کسانی اهل امانت هستند که از سوی خدا منصوب شده اند و آنها هم رهبران دینی می باشند و در عصر غیبت این جانشینی به ولایت فقیه می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی افزود: هدف در اسلام کسب قدرت نیست؛ قدرت وسیله ای برای خدمت مادی و معنوی و تأمین دین و دنیای مردم است.

عضو خبرگان رهبری افزود: بهترین موعظه این است که امانت به اهلش برسد و عدالت اجتماعی در جامعه به وسیله رهبران الهی اجرا شود و جامعه از نعمت الهی  امامت بالاصاله و بالنیابه برخوردار شود.

این استاد حوزه اظهار داشت: در چنین جامعه ای همه باید از خدا و قانون الهی اطاعت کنند تا اهداف دین تحقق پیدا کند؛ وفاداری به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام در این دوران به حرکت بر اساس آرمان های امام و شهداء و گوش به فرمان ولی فقیه بودن است.

وی بیان داشت: اگر در جامعه ای اختلاف فکری، اجتماعی سیاسی و ... ایجاد شد، باید به وسیله قانون که خدا و پبامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و جانشینانش بیان کردند، برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: اما درباره شرایط فعلی کشور و حوادث اخیر باید بگویم بنزین بهانه برای شرارت بود و موضع گیری رهبر انقلاب، برای مقابله با جنگ امنیتی دشمن و حضور حماسی ملت و خنثی کردن توطئه بود.

عضو خبرگان رهبری افزود: طراحی دشمنان شرارت و اغتشاش در ماه های قبل از انتخابات بود  و مدیریت قیمت حامل های انرژی و بنزین که پیش آمد، آنها هم این را بهانه ای برای شرارت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: رهبری و ملت بار دیگر دشمن مکار را وادار به عقب نشینی کردند.

عضو خبرگان رهبری افزود: رفع مشکلات و فتنه های آینده نیز با حضور فعال مردم به ویژه بسیجیان و نیز خدمت صادقانه به مردم و تامین حداقل های معیشتی و رونق تولید  و بصیرت افزایی میسر خواهد شد.

این استاد حوزه اظهار داشت: آینده نظام با وجود رهبری تضمین شده است و گام دوم انقلاب، گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و هم اکنون هم شور خوبی در بین جوانان ایجاد شده است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت بیان داشت: روحانیت باید مأموریت تاریخی خود را در تعمیق بخشی معارف اسلام، مبارزه با بدعت ها، انحرافات و پیش برد بیانیه گام دوم انقلاب و دفاع از حقوق مردم انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: امروز باید روحانیت جلوتر از همه مطالبه گر باشد؛ نباید قیمت بنزین، گرانی و مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: جبهه استکبار، تغییر محاسبات مدیران و مردم را در دستور کار دارد؛ دشمنان با دامن زدن به مشکلات و تشدید بسترهای نارضایتی برای دلسرد کردن مردم و تضعیف اعتماد مردم به نظام طراحی  می کنند؛ مواضع حکیمانه و به هنگام رهبری و حماسه اقتدار و امنیت ملت ایران دشمن را شکست داد؛ پس با این وصف جنگ امنیتی و جنگ اقتصادی و جنگ سایبری دشمنان برای تضعیف روحیه ملت ایران تشدید شده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha