جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شکریان

حوزه/ حجت الاسلام شکریان بر تقویت جریان های انقلابی از سوی مبلغان دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی به اهمیت تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین به دلیل حساسیت هایی که دارد از اهمیت بسیار بالای در جامعه دینی برخوردار است.

وی با بیان این که رسالت تبلیغ دین در طول تاریخ بر عهده انبیاء و اولیای الهی بوده است، افزود: این وظیفه مهم در دوران غیبت، وظیفه عالمان دینی و روحانیان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که مبلغان دینی باید در تبلیغ و تشریح مفاهیم و احکام دینی به اصول کار تبلیغی پایبند باشند، ادامه داد: داشتن اطلاعات علمی و عمومی روز برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان در امر تبلیغ ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز با شبهات بسیاری در مسائل مختلف مواجه است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با تکیه بر آیات، روایات دینی و همچنین تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی این سؤالات و شبهات باشند.

وی با اشاره به این که ایجاد شبهه در مسائل دینی و سیاسی را یکی از اهداف دشمن در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: روحانیت بهترین قشری است که می تواند با استدلال و منطق پاسخ شبهات را ارائه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ فکری و همچنین تریبون هایی که در اختیار دارد بهترین قشر برای تبلیغ دین در جامعه است، بیان داشت: مردم نیز علیرغم همه توطئه های دشمنان علیه دین و روحانیت، همواره روحانیت را امین خود در مسائل مختلف دانسته و پیوند محکمی برای این قشر دارند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمن، هویت دینی و انقلابی جوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: روحانیت و مبلغان دینی باید تلاش کنند جوانان را نسبت به توطئه و هجمه دشمنان آگاه سازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن با ابزارهای متعدد در تلاش است تا ضمن هویت زدایی در جامعه اسلامی، مردم را از آرمان ها و ارزش های انقلاب جدا کند، بیان داشت: هدف دشمن حذف جریان ها و تفکرات انقلابی در جامعه اسلامی با هدف نفوذ و سلطه در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تقویت جریان های انقلابی یکی از برنامه ها و وظایف مهم مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: باید این جریان اصیل در سطوح مختلف جامعه بیش از پیش مورد توجه و تقویت قرار گیرد تا شاهد شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha