جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: آمارهای موجود نشان می دهد به خاطر ازیاد مراکز آموزش عالی در کشور و کم رنگ شدن نظارت بر آنها، نمره محوری جای علم محوری را گرفته است و این می تواند به آینده علمی کشور آسیب جدی برساند و نخبگان را به حاشیه بکشاند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، بعدازظهر امروز در نشستی با جمعی از دانشجویان پیام نور شهرستان بیجار اظهار داشت: دانشجو و طلبه جزو قشر متفکر و آینده سازان این مملکت محسوب می شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به اینکه طلب علم و دانش در اسلام از عبادات می باشد، گفت: خداوند متعال، قرآن کریم و رسول اکرم (ص) بسیار بر احاطه مسلمین بر علوم مختلف و متنوع تاکید داشته اند، لذا تاریخ اسلام سرشار از دانشمندان و اندیشمندان بزرگ است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: اما با این وجود متاسفانه در سالهای اخیر در مراکز علمی و آموزشی شاهد رشد کمی و در مقابل کاهش رشد کیفی هستیم.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: در دهه گذشته آمارهای موجود نشان می دهد به خاطر ازیاد مراکز آموزش عالی در کشور و کم رنگ شدن نظارت بر آنها، نمره محوری جای علم محوری را گرفته است و این می تواند به آینده علمی این کشور آسیب جدی برساند و نخبگان را به حاشیه بکشاند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار داشت: تکثر کمی مراکز آموزش علمی هرگز نمی تواند در تولید علم نقش اصلی را بازی کند، بلکه به نظر بنده باید مراکز علمی را در بعد کیفی ارتقاء دهیم و توان علمی مان را متمرکر کنیم.

این استاد حوزوی تاکید کرد: البته منظور این نیست که در شهرستانها و… مراکز دانشگاهی برداشته شوند، بله منظور این است که این مراکز در یک مسیر و ریل مشترک و با این هدف مشترک حرکت کنند.

حجت الاسلام معصوم خانی عنوان کرد: امروز مسئله پژوهش که کار اصلی مراکزی همانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند، کمرنگ شده است و این را باید حاصل تکثر بی اندیشه مراکز علمی در کشور عنوان کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: دانشجو و طلبه چندین سال از عمر خویش را در دانشگاه و حوزه می گذارند، لذا باید بتواند و نیز مدیران یاری کنند که دانشجو و طلبه در مسیر درست علم آموزی حرکت کنند و مسایل تحقیقاتی و پژوهشی را به طوری جدی دنبال نمایند.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان عنوان کرد: همچنین دانشجویان و طلاب باید بدانند که هر دو در یک مسیر و برای یک هدف خاص گام بر می دارند، لذا چیزی به معنای اختلاف عقیده و باور بین این دو قشر سخنی اشتباه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha