جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام روحانی نیا گفت: تلاش های تبلیغی روحانیت، جهاد در راه دین و ارزش های الهی است که با هیچ زبان و قلمی قابل توصیف نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین‌العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشستی با جمعی از گروه های تبلیغی استان، تبلیغ را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: روحانیت همواره با مجاهدت و تلاش های شبانه روزی خود توانستند ضمن حفظ و حراست از اصل دین، در جهت ترویج و گسترش آن در جامعه گام های مؤثری بردارند.

وی با بیان این که حفظ و گسترش معارف دینی در جامعه کار بسیار مشکلی است که امروز بر عهده روحانیت قرار داده است، افزود: خوشبختانه در طول تاریخ روحانیت به نحو مطلوب توانسته این وظیفه و رسالت مهم را به منصه ظهور برساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر تلاش ها و مجاهدت های روحانیت نبود امروز دین و ارزش های الهی این گونه در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا نمی کرد، گفت: روحانیت توانست با جهاد علمی و تبلیغی خود، مفاهیم تعالی بخش الهی را در جامعه رشد و گسترش دهد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در برابر تلاش های تبلیغی روحانیت، همواره دشمن نیز با ابزارهای متعدد به دنبال تضعیف ارزش های دینی و معنوی جامعه بوده است، بیان داشت: اما در این میدان مبارزه، این روحانیت بوده که با پشتوانه عظیم مردمی توانسته مفاهیم انسان ساز دینی را در جامعه گسترش دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی مستقر در مناطق روستایی استان، افزود: دایره تبلیغی ما در استان بسیار گسترده است و این تعداد مبلغ پاسخگوی نیازهای تبلیغی استان نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و افزایش مبلغان دینی در مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: با توجه به هجمه های گسترده دشمنان علیه دین و ارزش های معنوی جامعه، حضور پررنگ و گسترده مبلغان دینی در جامعه سد محکمی در برابر این هجمه ها خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که یکی از اهداف مهم دشمن در جامعه اسلامی، کمرنگ کردن حضور روحانیت در کنار مردم است، ادامه داد: در مقابل باید سطح حضور مبلغان دینی را در بخش های مختلف جامعه تقویت کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه دشمن، روحانیت را مهم ترین عامل شکست توطئه های چهل ساله خود علیه انقلاب اسلامی می داند، بیان داشت: روحانیت با هوشیاری و بصیرت، ضمن رصد فعالیت ها و تحرکات دشمن، با روشنگری در جامعه، مردم را نسبت به توطئه آنها آگاه می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، مبلغان دینی را سربازان عرصه تبلیغ در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ بدون هیچ چشم داشتی در عرصه دفاع و حراست از دین گام برداشته است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که بسیاری از مبلغان دینی بدون هیچ امکانات و توقعی، تنها با هدف ادای وظیفه در مناطق دورافتاده و محروم حضور پیدا می کنند، بیان داشت: تلاش های تبلیغی روحانیت، جهاد در راه دین و ارزش های الهی است که با هیچ زبان و قلمی قابل توصیف نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha