جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز جامعه بشری بیشتر از هر زمان دیگری از معنویات دور شده است و در زندان «ایسم» های خود گرفتار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم امروز با جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان سنندج گفتگو کرد.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: مسیر ما اگر مسیر خدایی و قرآنی باشد بی شک هرگز دچار مشکل، یاس، خلاء روحی و... نخواهیم شد، لذا از این روست که خداوند متعال می فرماید: «أَلابِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ». بنابراین به خوبی پیداست که قرآن و یاد خدا در هر زمان و مکان که باشیم برای ما مایه آرامش و التیام است.

این کارشناس قرآنی با اشاره به اینکه خلاء روحی در افرادی که از معنویات به دور هستند بیشتر دیده می شود، بیان کرد: افرادی که دل به این دنیا می بندند ولو اینکه از همه چیز برخوردار باشند، بازهم در درون گمشده ای دارند که این گمشده همان معبود است.

حجت الاسلام کریمی مقدم اظهار کرد: امروز جامعه بشری بیشتر از هر زمان دیگری از معنویات دور شده است و در زندان «ایسم» های خود گرفتار شده است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه انسان ها دو نیاز جسمی و روحی دارند، گفت: تکامل انسان تنها با تحقق این دونیاز امکان پذیر است، لذا بشر باید تلاش کند که این دو را به صورت عاقلانه رعایت و مدیریت کند زیرا این دو مکمل همدیگر هستند.

حجت الاسلام کریمی مقدم بیان کرد: برخلاف تبلیغات منفی که درباره اسلام گفته می شود، اسلام به شدت مخالف گوشه گیری و فقر است و بحث معیشت در اسلام اهمیت ویژه ای دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دین اسلام دینی برای همه زمان هاست و احکام و دستورات آن به روز می باشد که این ویژگی باعث تکامل و برتری این دین در برابر سایر ادیان شده است، لذا برای اینکه بهتر و کامل تر دین اسلام را بشناسیم باید در آیه آیه قرآن کریم خوب تامل کنیم و معناهای آن را به خوبی درک کنیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان  گفت: از شما می خواهیم که بخشی از وقت خود را به قرائت قرآن و درک معانی آن اختصاص دهید تا بیشتر، بهتر و کامل تر خداوند متعال را درک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha