جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دری نجف ‌آبادی

حوزه/ آیت الله دری نجف آبادی، کیفی سازی در سطح حوزه های علمیه را به جای توجه به کمیت مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از بندهای بیانیه گام دوم معنویت است و برای پرورش علمایی همچون امام(ره)، آیت الله مشکینی و علامه طباطبایی نیازمند دقت در گزینش و پذیرش طلاب هستیم.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی،  در حاشیه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد،   در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به مسؤولیت روحانیت در قبال این بیانیه به ویژه در خصوص موضوع معنویت، اخلاق و مبارزه با فساد، اظهار کرد: روحانیت اگر رسالت و وظیفه ذاتی خود که همان فقاهت در دین، تعلیم و تربیت اسلامی، رشد اخلاق و معنویت و الگو بودن و الگوسازی برای جامعه است را درست انجام دهد به نظر می رسد گام بلندی در جهت تحقق بیانیه برداشته شده است.

وی افزود: روحانیت به عنوان قشری که وارث انبیاء، اولیاء، ائمه هدی(ع) است باید این رسالت مقدس را به نحو احسن انجم دهد، هم چنان که در ابعاد عبادی، اخلاقی، معرفتی و در ابعاد عملی و اجرایی باید پاسخگوی شبهات و مورد اعتماد مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر الگوبرداری و تقویت حس اعتماد مردم نسبت به روحانیت، تصریح کرد: اگر این الگو بودن به درستی انجام شود اعتماد مردم تقویت می شود و این خود تأثیر چندجانبه ای را در رابطه با تحقق آرمان های امام(ره) و رهبر انقلاب خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از شعارزدگی نسبت به بیانیه گام دوم باید حوزه های علمیه برنامه ریزی کنند و در این راستا اساتید شایسته را مورد حمایت قرار دهند و علاوه بر آن، کلاس های تربیتی، تهذیب و اخلاق جدی گرفته شود و در گزینش و تهذیب طلاب دقت لازم مبذول شود.

آیت الله دری نجف آبادی، کیفی سازی در سطح حوزه های علمیه را به جای توجه به کمیت مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از بندهای بیانیه گام دوم معنویت است و برای پرورش علمایی همچون امام(ره)، آیت الله مشکینی و علامه طباطبایی نیازمند دقت در گزینش و پذیرش طلاب، سرمایه گذاری روی این قشر و بهره گیری از اساتید شایسته هستیم.

وی افزود: فضای عمومی حوزه های علمیه باید فضای معنوی، اخلاقی و تربیتی باشد و اگر در این زمینه مقداری برنامه ریزی جدی کنیم، موفق خواهیم بود و باید گفت نَفَس بزرگانی چون حضرات مشکینی، ستوده و صلواتی، در حوزه انسان ساز بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha