شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی

حوزه/ اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) امسال به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.

سید علی زمزم، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سالن ایثار بیرجند، گفت: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که امسال به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی هدف این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی دانست و افزود: این جشنواره می تواند باعث گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در دو بخش برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش «ویژه اساتید انجمن» که دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران می باشند و بخش سایر هنرمندان تا مدرک استادی برگزار می شود.

زمزم با اشاره به این که ۴۳۲ اثر از ۲۲۵ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۶۲ اثر در مرحله اول داوری انتخاب و برای مرحله دوم داوری ارسال شده اند.

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره با حضورعلی ثابت نیا مشاور هنری مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)، سیدجواد رفائی مشاور فرهنگی و هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، مسئولان خراسان جنوبی و اساتید و هنرمندان خوشنویس سراسر کشور امشب ۱۳ آذر در سالن ایثار بیرجند برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha