شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تلاوت مجلسی بیرجند

حوزه/ همزمان با چهاردهمین سال برگزاری جشنواره تلاوت های مجلسی در سراسر کشور، این جشنواره برای اولین سال در استان خراسان جنوبی، در مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم بیرجند برپا شد.

ایمان نیک‌شعار، دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» از بیرجند، با بیان اینکه اولین دوره تلاوت مجلسی در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: امسال چهاردهمین دوره تلاوت‌های مجلسی در کشور برگزار می شود اما استان خراسان جنوبی اولین دوره آن را تجربه کرده است.

وی افزود: طی ۱۴ سال گذشته، کم‌کاری مسئولان قرآنی و نهادهای مختلف باعث شده که این جشنواره در استان برگزار نشود، اما امسال با لطف الهی  این امر تحقق پیدا کرده و ان شاءالله در سال‌های آتی نیز این جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی با بیان اهمیت برگزاری این جشنواره تصریح کرد : این جشنواره با هدف شناسایی انگیزه ها ، توانایی ها و خلاقیت های افراد و احیای جلسات قرآنی شکل گرفته است .

نیک شعار با اشاره به اینکه باید به دنبال توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی باشیم، خاطرنشان کرد: اگر ما بنا داریم در حوزه قرآن و عترت در استان حرکتی رو به رشد داشته باشیم، این جشنواره مسیر بسیار خوبی برای شناسایی استعدادهاست.

وی ادامه داد: در این جشنواره 17 نفر ثبت نام کردند که ۱۰ نفر از بهترین قاریان قرآن در جشنواره تلاوت کردند که با رای داوران و نظرات مردم، طی روز های آینده افراد برگزیده انتخاب خواهند شد .

دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نفر اول به مسابقات سراسری تلاوت‌های مجلسی و مراسم انتخاب قاری برتر سال کشور اعزام می‌شود، یادآور شد: به نفر اول مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم ۵ میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha