جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست عمومی نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه برای پیگیری دوران ویژه و طلایی حوزه های علمیه در آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله دری نجف آبادی، امروز ۱۴ آذرماه، در نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد در اصفهان گفت: اصفهان همیشه در عرصه های مختلف علم، جهاد، شهادت و پشتیبانی از نظام و انقلاب و حوزه های علمیه پیشتاز بوده است.

وی افزود: یکصد سال از تاسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری می گذرد؛ گویا دست عنایت غیبی خداوند بر این بوده که این حوزه توسط این مرد بزرگ تاسیس شود؛ ایشان با تفال به قرآن کریم بنای این حوزه را می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با توجه به حضور آیت الله حائری از قم، حوزویان اراک از این شهر به قم آمدند؛ از جمله این شخصیت ها می توان به امام راحل،   اراکی، خوانساری، گلپایگانی، و... اشاره کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همزمان با حضور حاج شیخ در قم، دوران کودتای سیدضیا و حضور رضاخان نیز رخ داده بود و این گروه برای اهداف شیطانی انگلیس فعالیت می کردند، ولی این حوزه در مقابل این شیاطین ایستاد؛ حاج شیخ در دو مقطع پیشین به اراک سفر کرده بود؛ پس از آن بود که به قم آمد و پایه حوزه را در قم گذاردند.

دری نجف آبادی یادآورشد: حوزه قم چند گام جدی را برداشت که از مراجع ثلاثه تا آیت الله العظمی بروجرودی طی کرد و به اوج قله رسید؛ این میسر همواره رو به تعالی بود و شاگردان حاج شیخ و مرحوم بروجردی و امام راحل این انقلاب بزرگ را بنیان نهاد.

وی افزود: کارنامه حوزه قم دراین سالها پس از روایاتی که اهل بیت(ع) در این خصوص بیان فرمودند و تمام پیش بینی های این حضرات در حال تحقق است؛ اگر حوزه علمیه قم ۹۰۰ نقطه مثبت داشته باشد ممکن است ۱۰ نقطه ضعف هم داشته باشد که قطعا باید نیمه پر لیوان را دید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرامین امام راحل در خصوص قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان کرد: اصل ماجرا عنایات الهی تاکنون بوده است و اگر همان نیتی که بانیان این مسیر بزرگ حوزه را بر این مبنا ایجاد کردند را در صد سال آینده طی کنیم موفق خواهیم شد.

وی گفت: جامعه مدرسین از سال های ۴۱ و ۴۲ پیگیر امور انقلابی امام بودند، اگر همان توجهات و معنویات و ساده زیستی و تلاش های همه جانبه و پیگیرانه وجود داشته باشد می توانیم دوران های درخشانی را در حوزه های علمیه کشور رقم بزنیم.

دری نجف آبادی یادآورشد: باید امام راحل را الگوی خود قرار دهیم و با پرچمداری مراجع و جامعه مدرسین این مسیر را با افتخار و رعایت همه این موازین طی کنیم؛ خداوند وعده یاری دین و شهدا و مسیر حق خود را داده است و می توانیم اوامر رهبری را در این منشور مبارک محقق کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha