شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر بهروز مینایی

حوزه/ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هوش مصنوعی در این امور بررسی می شود که ماشین چه نوع امکاناتی را در اختیار فقیه می گذارد، تکنولوژی در کار فقیه و پژوهشگر دینی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و ما به دنبال تامین این امکان برای آن ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهروز مینایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، عنوان کرد: دانش هوش مصنوعی توانمندی خود را در بسیاری از برنامه های کاربردی کامپیوتری، صنعتی و فنی نشان داده است.

وی افزود: برنامه های راهبردی در زمینه هوش مصنوعی در دیگر کشورها تدوین شده و در بعضی از کشورها حتی وزارت هوش مصنوعی تاسیس شده است، به دلیل حساس بودن این رشته، همه آغاز به این راه کرده اند که چگونه می توان در پیشرفت کشورها از هوش مصنوعی بهره گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با آمدن اینترنت و فضای شبکه های پیام رسانی و تبدیل شدن بسیاری از کاربران به تولید کننده های اطلاعات، جای خالی استفاده از منابع اسلامی در این بستر احساس می شود.

مینایی بیان کرد: بین المللی شدن این فضا طلب می کند که گام های سنگین تری برداشته شود و قریب به یک سال و نیم است که حوزه فعالیت جدی تری را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: ساخت پیکره هایی که وجود داشته و نیاز است که بوجود بیاید و تبدیل این پیکره ها و گذاشتن اپلیکیشن های هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای مردم کارهایی است که باید انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت استفاده از تکنولوژی را از اهداف حوزه علمیه و این همایش دانست و ادامه داد: در این امور بررسی می شود که ماشین چه نوع امکاناتی را در اختیار فقیه می گذارد، تکنولوژی در کار فقیه و پژوهشگر دینی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و ما به دنبال تامین این امکان برای آن ها هستیم.

مینایی تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی آسیب ها و فوایدی دارد، ابعاد فقهی و تحلیلی این مسائل نیاز به تحلیل دارد و نظریه پردازی هایی که در این زمینه لازم است صورت گیرد، باید به صورت جدی در قالب مقالات و فعالیت های علمی به انجام برسد.

وی تصریح کرد: فعالیت های مختلفی که محققین جهان می توانند در حوزه علوم اسلامی و دینی می داشته باشند باید در قالب یک کار منسجم به انجام برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: بررسی فقهی تحلیلی، نظریه پردازی، تحلیل فرصت ها تهدیدها، استدلال ورزی و مدل سازی منطقی، و غیره از محورهای این همایش به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان جهانگیر IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    همانطور که شهید حاج قاسم درموقع اضطرار وحمله داعش به عراق عتبات عالیات، شبانه به لبنان پرواز کرد و درملاقات باسید حسن نصرالله حفظه الله تعالی درخواست 120 فرمانده عرب زبان برای هدایت و فرماندهی نیروهای عراقی کردوبااین کار تمام نیروهای عراقی حاصل جکم جهاد آیه الله سیستانی دامت برکاته را سازماندهی کردند، ماهم باید برای چنین مواقعی آمادگی کامل داشته باشیم ومن حاضرم باذن الله جان ناقابل را تقدیم کنم