جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولادت امام حسن عسکری(ع)

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: زمینه‌سازی برای آگاهی شیعیان از وجود مبارک امام مهدی (ع)، آماده کردن گروه شیعه برای عصر غیبت و استقرار، بسط و تقویت سازمان وُکلاء از مهم‌ترین خدمات امام حسن عسکری (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع)، به تبیین نقش خطیر امام عسکری (ع) در زنده نگاه داشتن آرمان تشیع پرداخت.

وی افزود: نقش حضرت امام حسن عسکری (ع) برای نجات شیعیان از هرگونه سردرگمی و انحراف بسیار خطیر و به‌شدت مشکل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: گروه شیعه به‌عنوان یک حزب سیاسی فعال، از مهم‌ترین دغدغه‌هایی بود که اهل‌بیت (ع) را به خود مشغول می‌داشت. چراکه این گروه تنها وسیله برای تحقق رسالت کبرای الهی - یعنی تشکیل حکومت الله- بود و شیعیان تنها طبقه‌ای از جامعه بودند که فرهنگ اهل‌بیت (ع) و رسالت آنان را درک کرده و می‌توانستند با آن حضرات تعامل مثبت داشته و به دستورات و راهنمایی‌های آن‌ها عمل کرده و در برابرشان تسلیم باشند.

وی اضافه کرد: شیعیان اهل  انتظار الفرج هستند، عملی که به فرمایش پیامبر اعظم (ص): «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج» و روشن است وقتی عملی، با فضیلت‌ترین و مهم‌ترین عمل معرفی شده قطعاً سخت‌ترین و سنگین‌ترین عمل نیز هست «أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ أَحْمَزُهَا»؛ یعنی برترین کارها، دشوارترین آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: انتظار فرج سنگین‌ترین و دشوارترین عمل است و این شیعیان هستند که به این آرمان التزام دارند و به همین دلیل، جایگاه شیعیان در بهشت، از تمام خوبان بسی بالاتر و والاتر است چراکه به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) «إِنَّ أَهْلَ اَلْجَنَّةِ یَنْظُرُونَ إِلَی مَنَازِلِ شِیعَتِنَا کمَا یَنْظُرُ اَلْإِنْسَانُ إِلَی اَلْکوَاکبِ»؛ یعنی اهل بهشت وقتی به منازل شیعیان نگاه می‌کنند مانند آن است که انسان به ستارگان می‌نگرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای امام عسکری (ع) درزمینهٔ حساس حفظ آرمان در فضای واقعی یا آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، اظهار کرد: زمینه‌سازی برای آگاهی شیعیان از وجود مبارک امام مهدی (ع)، آماده کردن گروه شیعه برای عصر غیبت و استقرار، بسط و تقویت سازمان وُکلاء ازجمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ایجاد مدرسهٔ فقیهان و آماده‌سازی آن برای زمان غیبت که با توجه به شرایط خاص و کوتاه امامت حضرت، تربیت و آمایش این تعداد از محدثین و شاگردان یک رکورد محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری امام حسن عسکری (ع) در برابر فرق گمراه‌کننده متعدد و تبیین انحراف آن‌ها برای جامعه شیعه از دیگر خدمات و برکات این امام همام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha