جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ هاشمی خطاب به مردم عراق گفت: در این شرایط گرد مرجعیت دینی خود یعنی آیت الله سیستانی دام ظله جمع شوید که ایشان برای شما مایه امنیت است پس در سایه مرجعیت خود همصدا و متحد شوید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه در پی اعتراض مردم عراق و تظاهرات مردمی در این کشور که در برخی نقاط به درگیری و نا امنی و کشتار کشیده شده است، سید طاهر هاشمی از فعالان شیعه مصر طی یادداشتی گفت: بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست که آنچه در عراق جریان دارد توطئه ای است که توسط دستگاه اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات برای آن طراحی شده تا بر موج اعتراض حقیقی مردم سوار شوند.

هاشمی خطاب به مردم عراق گفت: در این شرایط گرد مرجعیت دینی خود یعنی آیت الله سیستانی دام ظله جمع شوید که ایشان برای شما مایه امنیت است پس در سایه مرجعیت خود همصدا و متحد شوید و البته این حق هر ملتی است که از امکان خوردن و آشامیدن و مسکن و آموزش و احترام به انسانیت و ارزش های اخلاقی و اجتماعی بهره مند باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شخصیت های عراقی خواستار شده که برای رعایت دموکراسی مورد نظر مرد، نخست وزیر عراق سنی باشد، باید گفت نخست وزیر باید از اکثریت مردم باشد و اکثریت عراق شیعه هستند و از سوی دیگر این فرد اگر نیت صادقانه ای داشته باشد نباید چنین خواسته ای را مطرح می کرد بلکه باید خواستار نخست وزیری می شد که پاکدست و شریف و میهن دوست باشد و به مشکلات مردم رسیدگی کند و حقوق آنها را رعایت کند. شما باید از الگوی حکومتی امام علی(ع) پیروی کنید که با وجود تمام توطئه ها عدالت را برپا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha