جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صرامی

حوزه/ مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز در سطح جهان میزان مصرف و گرایش زنان به سمت اعتیاد رو به افزایش است، از این رو باید آگاهی و اطلاع رسانی بانوان جامعه را در این زمینه افزایش دهیم تا گرفتار این بلای خانمان‌سوز نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حمید صرامی روز پنج شنبه در همایش هم اندیشی دبیران کانون های دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور که در اردوگاه نرجس خاتون برگزار شد، تاکید کرد: فعالان فرهنگی به صورت تخصصی و هدف گذاری نسبت به کاهش معضلات اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش کانون های دانش آموختگان حوزوی در کنترل و پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: دانش آموختگان حوزوی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مساله اعتیاد دارند.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باید کارگروه های آموزشی ویژه آسیب های اجتماعی به صورت مستمر در بین تمام اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

وی همچنین ادامه داد: برای بهبود وضعیت کلی جامعه باید تفاهم بین همسران در توانایی تحمل تفاوت های دو جنس بیشتر شود.

صرامی ادامه داد: برای ایجاد یک جامعه سالم باید در درجه نخست مدل زندگی آرامش بخش در سطح خانواده ها نهادینه شود.

وی اضافه کرد: دانش آموختگان حوزوی در حوزه پیشگیری باید والدین را در رابطه با نوع فعالیت، رفت و آمد و تعامل با دوستان، حساس کنند.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه باید به صورت مستمر شیوه و مدل های چگونه زیستن را به نسل جوان آموزش دهند، در صورتی که شیوه های درست زیستن به نسل جوان یاد داده نشود، خشونت، بی بند و باری جنسی و انواع آسیب های اجتماعی دامنگیر جامعه می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مرحله نخست باید مهارت زندگی به عموم مردم آموزش داده شود.

صرامی با بیان اینکه باید حریم خصوصی فرزندان را رعایت کنیم، اظهار کرد: اما نباید از آنها غافل باشیم و بر روی رفتار آنها کنترل و نظارت داشته باشیم و هر والدین باید بتوانند به این سه پرسش پاسخ دهند 

وی افزود: والدین همیشه به سه سوال پاسخ دهند که؛ «فرزند من الان کجاست؟ چکار می‌کند؟ و با چه کسی است؟» پدر و مادری که نتواند به این سه پرسش پاسخ دهد، احتمال گرایش فرزند او به یک رفتار پرخطر دور از انتظار نیست.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر برگزاری چنین کارگاه های آموزشی برای قشرهای گوناگون جامعه به صورت مستمر و مداوم تاکید کرد.

وی اظهار کرد: امروز در سطح جهان میزان مصرف و گرایش زنان به سمت اعتیاد رو به افزایش است، از این رو باید آگاهی و اطلاع رسانی بانوان جامعه را در این زمینه افزایش دهیم تا گرفتار این بلای خانمان‌سوز نشوند.

صرامی تصریح کرد: یکی از موضوع‌های جدی در کشور بحث پیشگیری از موضوع مصرف مواد مخدر و اعتیاد است، بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده در کشور، بیش از ۹۰ درصد مردم نخستین معضل در مسائل اجتماعی را معضل اعتیاد بیان کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد:اجتماعی شدن را باید به آحاد جامعه آموزش دهیم، میزان شناخت و آموزش والدین ، فرزندان، معلم، استاد، روحانیان، ائمه مساجد و همه قشرهای جامعه را در این زمینه آموزش دهیم ؛ چراکه همه باید در این زمینه ورود پیدا  کنند.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: باید آموزش مهارت های زندگی را به همه افراد جامعه بدهیم، مانند مهارت باورهای دینی به عنوان اساسی ترین موضوع باید به فرزندان خود آموزش دهیم.

وی ادامه داد: باید ارزش های دینی را طلاب حوزه های علمیه برای والدین نهادینه کنند، در مهارت های زندگی باید عزت نفس را به کودکان آموزش داده شود.

صرامی گفت: برای بهبود وضعیت اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید مهارت ابراز وجود را به کودکان آموزش داده شده و  مهارت حل مساله باید به خوبی به کودکان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: در مسیر مبارزه با مواد مخدر مهم تر از همه، چگونه خویشتن‌داری را در برابر آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد به فرزندان است.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha