سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: امروز شاهدیم که مهاجرت معکوس به عنوان یک مشکل جدی در رژیم صهیونیستی وجود دارد و بحران مدیریتی تا اندازه ای افزایش یافته که بسیاری از مردم، نتانیاهو را پس زده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار شرکت کنندگان دوره تربیت مربی بنیاد مهدویت که در دفتر امام جمعه برگزارشد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) یکی از بزرگانی هستند که جامعه اسلامی را برای موضوع غیبت و ظهور امام زمان (عج) آماده کردند و به نوعی جامعه دینی را برای پذیرش این حقیقت بزرگ مدیریت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در زمینه غیبت امام زمان (عج) آماده سازی مناسبی توسط امامان معصوم(ع) و حتی پیامبران به وجود نمی آمد، شاید شیعیان پس از غیبت آن حضرت دچار یاس و ناامیدی و برگشت از باورهای دینی و سایر مشکلات مختلف می شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بیشتر زمینه سازی ها در موضوع غیبت و ظهور امام زمان (عج) در زمان امام حسن عسکری (ع) اتفاق افتاد تا بدین وسیله امروز ما بتوانیم در زمینه موضوعات مختلفی از جمله مهدویت و ظهور، دغدغه و برنامه ریزی داشته باشیم.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود اینکه در ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند و بیشتر عمر خود را هم در حصر به سر برده اند، ولی در سرزمین های مختلف آن دوران نماینده داشته اند که این مهم نشان دهنده تلاش ها و مجاهدت های این امام همام است.  

وی با اشاره به تاسیس بنیاد مهدویت در دوران آیت الله باریک بین در استان قزوین تصریح کرد: از گذشته بنیاد مهدویت، فعالیت خوبی در استان قزوین داشت و در دوره اخیر هم این فعالیت ها با تلاش بیشتری در حال انجام است که امیدواریم روز به روز این فعالیت ها افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: شاهد تحولات دنیا هستیم که در دهه های گذشته خبری از آن نبود، چرا که در دهه های گذشته مومنان و مسلمانان روایاتی را مشاهده می کردند که در آن دوران قدرت فهم آن روایات وجود نداشت ولی امروز با مشاهده اتفاقات اخیر فهم راحتی نسبت به این روایات می توان پیدا کرد.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: در دوره ای اسرائیلی ها به هر نقطه ای که اراده داشتند بدون ذره ای مزاحمت حمله می کردند ولی  امروز جمهوری اسلامی و ملت های مسلمان می توانند هر نقطه ای از اسرائیل را که اراده کنند با موشک بزنند و این مهم، موضوعی است که اسرائیلی ها آن را به  خوبی می دانند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروز شاهدیم که مهاجرت معکوس به عنوان یک مشکل جدی در رژیم صهیونیستی وجود دارد و بحران مدیریتی تا اندازه ای افزایش یافته  که بسیاری از مردم، نتانیاهو را پس زده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز در نقاط مختلف عالم صدای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گوش مردم می رسد، گفت: خداوند کتاب های آسمانی را نازل کرد و هر کدام را زمینه کتاب بعدی قرار داده است و درباره پیامبر اکرم (ص) هم  توضیح می دهد که حضرت محمد (ص) همان پیامبری است که در تورات خبر از بعثت او داده بودیم.

 امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) هم روایات و آیات مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: درباره غیبت و ظهور امام زمان (عج) روایات متعددی وجود دارد که این مهم نشان دهنده یکپارچه بودن و اتصال ائمه معصوم(ع) و کتاب قرآن به یکدیگر است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قرآن کریم مکتب ها، ایسم ها و جریاناتی که با محور غیر انبیایی شکل گرفته اند را قطعه قطعه و پراکنده خطاب کرده است و این موضوع را مطرح کرده است که هر چقدر کار کنید نمی توانید آن ها را به هم متصل کنید و در مصداق آن حتی فرعون، نمرود، ترامپ و همه ستم گران عالم را هم نمی توان با یکدیگر یکی دانست و آنها نمی توانند با هم زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر می توانستند در نهایت مسالمت، محبت و دوستی با یکدیگر زندگی کنند، گفت: البته اگر در جامعه اسلامی ایمان و تقوا از بین برود شاهد چالش ها و اختلاف ها هم خواهیم بود.

وی با اشاره به داستانی از پیامبر اکرم (ص) که در آن با سلمان فارسی صحبت می کند،   بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در آنجا سلمان فارسی را خطاب می کند و می فرماید که معرفت دینی، علم و ایمان اگر در ثریا هم باشد هم ولایتی های سلمان آن را به دست می آورند. این سخنان در شرایطی زده شده که اصلا هنوز ایران، اسلام نیاورده بود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه حضرت عیسی بن مریم علیهماالسلام  تنها برای هدایت قوم بنی اسرائیل فرستاده شده ولی پیامبر اکرم(ص) برای هدایت تمامی مردم جهان مبعوث شد، افزود: عیسی بن مریم رسالتش تنها محدود به بنی اسرائیل می شد ولی خداوند متعال پیامبر اسلام را پیامبر تمام مردم می دانست.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید شرایطی به وجود بیاید که تمامی مردم جهان به سمت اسلام گرویده شوند، گفت: زمینه سازی و مقدمه سازی جوامع مختلف برای ظهور و دعوت تمامی مردم جهان به اسلام همان موضوعی است که با اشاعه تفکر مهدوی اتفاق می افتد و این مهم در نهادهای مختلفی از جمله بنیاد مهدویت در حال اجرا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: از حرکت هایی که در زمینه مهدویت برداشته می شود اتفاقات مثبتی ارزیابی می شود و این اقدامات باید در سراسر کشور و امت های مسلمان افزایش یابد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند که روزگاری کوفه از مومنان خالی می شود و علم در آنجا زمین گیر می شود و در چنین شرایطی شهری به نام قم تبدیل به معدن علم و فضل می شود و کار به جایی می رسد که هیچ مستضعف دینی در زمین وجود نخواهد داشت و حتی زنان خانه دار هم دسترسی به دین پیدا می کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ایشان در ادامه این روایت می فرمایند که از قم جریان اسلامی به تمامی کشورهای دنیا سرایت می کند و حجت بر تمامی مخلوقات تمام می شود، آنگاه قائم آل محمد(ص)   ظهور می کند.



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha