جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیران، معاونین و اساتید حوزوی همواره در مسیر وحدت شیعه و سنی حرکت کنند و اجازه ندهند جریان های حاشیه دار جای پایی در مدارس علمیه کردستان باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی بعدازظهر امروز در نشست مدیران و معاونین مدارس علمیه کردستان اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد تحولات بسیار خوبی در مدارس علمیه استان بوده ایم که تداوم این روند می تواند مدارس این خطه را در ایران اسلامی مطرح کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: براساس آمارهای موجود وضعیت مدارس علمیه با تلاش مدیران، معاونین، اساتید و به ویژه طلاب روز به روز رو به ارتقا است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان در ادامه تاکید کرد: مدارس کردستان نسبت به دیگر مدارس علمیه کشور تفاوت هایی دارند و این تفاوت همانند مرزی بودن و در خط مقدم مبارزه با گروه های و جریان های منحرف است، لذا مدارس علمیه، روحانیون و طلاب این وظیفه نقش سربازان جنگ نرم کشور را دارند.

وی افزود: باید سعی کنیم که طلاب و روحانیون را به سلاح علم، تقوا و بصیرت مجهز کنیم تا بتوانند در مقابل این جریان ها و تفکرات سلفی و تکفیری در سطح منطقه به خوبی و با درایت مقابله کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تعامل و ارتباط خوب روحانیون و طلاب شیعه و سنی، گفت: یکی از افتخارات استان، حل شدن موضوع وحدت است و به عینه می بینم که در این استان چیزی به معنای اختلاف دینی وجود ندارد و این نشان از فرهنگ بالای مردمان کردستان دارد.

وی ادامه داد: انتظاری که از مدیران، معاونین و اساتید حوزوی داریم این است که همواره در مسیر وحدت شیعه و سنی حرکت کنند و اجازه ندهند که جریان های حاشیه دار جای خود را در مدارس علمیه استان باز کنند، زیرا این جریان ها وابسته به کشورهای استکباری و برخی از کشورهای منطقه می باشند که هدفی جز ایجاد جنگ و اختلافات مذهبی و فرقه ای در کشور ندارند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه کشور در استان کردستان در پایان  اظهار داشت: باید با برگزاری نشست های مشترک بین علما، روحانیون و طلاب شیعه و سنی این منطقه راهکاری بهتر برای مبارزه به این جریانات ضددینی شناسایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha