جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را محکوم کرد و آن را دلیلی بر دست داشتن آمریکا در اغتشاشات لبنان دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست هفتگی خود با صدور بیانیه ای اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را محکوم کرد و آن را دخالت آشکار در امور لبنان و دلیلی بر دست داشتن آمریکا در اغتشاشات و آشوب های لبنان دانست.

حزب الله رکن اساسی ملت لبنان است

این تجمع از وزارت امور خارجه لبنان خواست "الیزابت ریچارد" سفیر آمریکا را احضار کرده و به وی ابلاغ کند که دولت لبنان سخنان پمپئو را که با عرف های دیپلماسی تناقض دارد، محکوم کند.

تجمع علمای مسلمان با تأکید بر اینکه حزب الله رکن اساسی ملت لبنان است، گفت: همه تظاهرات کنندگان به جز آشوبگران، مطالباتی که مرتبط با مقاومت یا سلاح آن باشد را نداشتند و پمپئو چیزی را می گوید که معترضان نگفته اند.

دولت وحدت ملی تکنو-سیاسی گزینه مناسبی است

علمای لبنان نیرو های سیاسی لبنان را که به کنار گذاشتن بازی و تلاش برای تشکیل دولتی که بتواند با وضع موجود مقابله کند، دعوت کردند و گفتند: دولت وحدت ملی تکنو-سیاسی گزینه مناسبی است و باید با تصویب قوانین مطالبات مردم را تحقق بخشد.

تجمع علما تصریح کرد: از الان تا زمانی که نخست وزیر جدید تعیین شود، سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان باید برای مدیریت امور و حل مشکلات کشور تلاش کند و کالا های اساسی مثل نان، بنزین و دارو را فراهم نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha