جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست عمومی نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امروز ده ها هزار طلبه در حوزه تحصیل می کنند و حتی الامکان تلاش می کنیم به شکل لحظه به لحظه به سؤالات طلاب پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، عصر امروز در آیین اختتامیه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد در اصفهان، گفت: سامانه پاسخگویی حوزه لحظه به لحظه در خدمت طلاب است؛ امروز ده ها هزار طلبه در حوزه تحصیل می کنند و حتی الامکان تلاش می کنیم به شکل لحظه به لحظه به سؤالات طلاب پاسخ دهیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: سنت انتخاب آزاد استاد در حوزه علمیه قم محافظت شده است؛ در این دور از فعالیت حوزه تلاش کرده ایم که طلاب در انتخاب متن و استاد آزاد باشند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در مباحث جدید فقهی معتقد به فقه جواهری، اصالت های حوزه و عمق حوزوی هستیم، ولی باید در نظر بگیریم که در دنیای جدید زندگی می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: زمانی دروازه های دنیا به روی روحانیت باز نبود، ولی امروز آفاق عالم به روی روحانیت باز شده است؛ به همین دلیل برای ورود به عرصه های جدید باید کارهای دیگری انجام داد.

وی اظهارکرد: دبیرخانه ای در جامعه مدرسین و مدیریت حوزه برای گرامیداشت یکصدمین سالروز بازتاسیس حوزه علمیه قم ایجاد شده است؛ باید موسوعه جامعی از تاریخ، دستآوردها، عظمت ها و پیشرفت های این حوزه گردآوری کنیم، البته نقدها نیز در جای خود قابل توجه است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با ذکر این مطلب که مدیریت حوزه سطح پذیرش را ارتقا داده است، تصریح کرد: از این مسئله نیز نگرانی نداریم و البته اقداماتی برای افزایش استقبال دنبال خواهد شد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: روی مسئله بیانیه گام دوم به شکل عملی فعالیت می شود و برنامه های عملی دقیق و تعریف شده ای نیز در بدنه حوزه روی بیانیه گام دوم اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha