پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب پول و بانکداری با رویکرد اسلامی

حوزه/ به همت گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب پول و بانکداری با رویکرد اسلامی(جلد دوم) روانه بازار نشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت حجت الاسلام والمسلمین سید هادی عربی و حسین میثمی کتاب «پول و بانکداری با رویکرد اسلامی(جلد دوم)» منتشر خواهد شد.

در این اثر تلاش شده است تا با رویکردی آموزشی، برخی از مسائل مهم در حوزه پول و بانکداری اسلامی بررسی شود. افزون بر این، در این پژوهش برخی از مهم‌ترین مسائل رایج در شبکه بانکی کشور که از منظر اسلامی قابلیت بحث و بررسی دارد (مانند جریمه تأخیر تأدیه، مدیریت ریسک و حد اعتباری)، مورد بحث قرار گرفته است. مهم‌ترین مزیت این اثر را می‌توان زبان ساده و غیرفنی آن محسوب کرد که به دور از پیچیدگی‌های فقهی-حقوقی، درک مناسبی از مهم‌ترین موضوعات کاربردی در حوزه بانکداری و مالی اسلامی به مخاطب (دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد) ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در پایان هر فصل منابعی جهت مطالعه بیشتر به دانشجویان علاقه‌مند معرفی شده است. در نهایت این اثر مباحث پول و بانکداری را بر اساس نظر مشهور فقهای امامیه و شورای نگهبان و سازگار با قانون عملیات بانکی بدون ربا مطرح می‌کند و این قابلیت بهره‌برداری از مباحث را ارتقاء می‌بخشد.

مشخصات این کتاب  و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha