جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست عمومی نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان

حوزه/ بیانیه پایانی نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان توسط آیت الله خاتمی قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز آیین اختتامیه نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در اصفهان برگزار شد.

آیت الله خاتمی در بخش پایانی این همایش به قرائت بیانیه پایانی این اجلاسیه پرداخت.

در این بیانیه آمده است:

با عنایت پروردگار متعال و در سایه توجّهات حضرت بقیة‌الله الاعظم «ارواحنا فداه» نهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علماء و فضلای محترم استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری در فضایی مناسب با دست‌آوردهای معنوی، فرهنگی و سیاسی برگزار شد و بار دیگر حضور پرشور روحانیت متعهد در این برهه حساس تاریخ ایران اسلامی و به‌منظور هم‌اندیشی و تأکید بر رفع مشکلات بویژه معیشتی و خدمت‌رسانی همه‌جانبه به مردم مؤمن و عزیز کشور اسلامی، محقق گردید. اکنون و در پایان این اجتماع بزرگ، بر این نکات ذیل تاکید می‌کنیم:

۱- رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیانیه مهمی را با عنوان گام دوم انقلاب، خطاب به عموم ملّت شریف ایران صادر فرمودند که نظر به اهمیت راهبردی و مفاد این بیانیه، «رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» عنوان نهمین اجلاسیه‌ منطقه‌ای قرار گرفت و علماء و فضلای محترم در قالب سه کمیسیون به بحث و تبادل‌نظر درباره محورها و بیان راهکارهای تحقق آن‌ پرداختند که نتایج کمیسیون‌های سه‌گانه می‌تواند راهی مفید و پیشروی مسئولان محترم و عموم ملت ایران در گام دوم انقلاب قرار گیرد.

۲- اکنون‌که دشمنان انقلاب با تهدیدها و تحریم‌ها، اقتصاد و معیشت ملت شریف ایران را هدف قرار داده‌اند توجه بیش‌تر به اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولید داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و پرنشاط کشور اهمیت افزون‌تری می‌یابد. ازاین‌رو لازم است مسئولان محترم و ملت عزیز ایران اسلامی، همت خویش را در تولید و رونق اقتصادی مبذول داشته و تهدیدها را به فرصتی مناسب برای شکوفایی و بالندگی اقتصاد کشورمان تبدیل نمایند.

۳- در آبان ماه سال جاری، در پی سهمیه‌بندی و اعلام قیمت بنزین، حوادث تلخی در کشور به وقوع پیوست که منجر به تخریب و غارت اموال و حوادثی ناگوار از این قبیل شد. این حوادث تلخ، از پیش طراحی‌شده و با هدایت دشمنان ملت و انقلاب اسلامی اعم از آمریکای جنایتکار و رژیم خبیث صهیونیستی و بازماندگان گروهک تروریستی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و دولت عربستان انجام گرفت که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در بیانات ابتدای درس فقه، در جدا ساختن منتقدان، از صفوف اشرار و آشوبگران و اربابان آن‌ها، باعث حضور گسترده و وسیع مردم در شهرهای مختلف کشور و راهپیمایی‌های منسجم در محکومیت عمل آشوبگران و فرصت‌طلبان شد و در حماسه‌ای دیگر، عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت و تردیدی نیست که مسئولان محترم، ضمن قدرشناسی از این حضور و حماسه‌ باشکوه، باید به دغدغه‌ها و مطالبات مردمی توجه و همت خویش را در مرتفع ساختن مشکلات مصروف سازند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مراتب سپاس و قدردانی خود را از درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بیانات به هنگام معظم‌له، و حضور حماسی ملت عزیز ایران اسلامی اعلام و اقدامات مخرب آشوبگران و دسیسه‌های حامیان خارجی آنان را به‌شدت محکوم می‌نماید.

۴- انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری از اهمیت ویژه و فراوانی برخوردار است و حضور پرشور ملت بزرگ ایران و انتخاب افراد اصلح، انقلابی و ولایت مدار، می‌تواند مشکلات را تا حدودی مرتفع و مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام ‌باشد.

۵- جامعه مدرسین، خود را موظف می‌داند در همة مقاطع حساس انقلاب از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی حمایت و لحظه‌ای در هدایت امت اسلامی، تردید نمی‌کند و شیطنت‌های استکبار واذناب آن و دخالت‌های خصمانه آنها در ممالک اسلامی، را محکوم و در مقابل توطئه و نقشه‌ی پلید آنهاایستادگی خواهد کرد.

در پایان، حضور علمای اعلام و فضلای گران‌قدر را در برگزاری نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین با علمای استان‌های مرکزی و چهارمحال بختیاری و به میزبانی شایسته استان اصفهان، ارج نهاده، خداوند منان را بر تمام الطاف و نعمت‌ها، شاکر و سپاسگزاریم، و آرزوی طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب داشته، بر روح پرفتوح امام عظیم الشان و شهدای انقلاب اسلامی، درود می‌فرستیم.

وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha