جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر با بیان این که علما در طول تاریخ پرچم داران واقعی عرصه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از علما و روحانیان حتی در راه اعتلای دین به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بزرگداشت علما و فقهای دینی را امری ضروری در جامعه اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت سیره علمای دین است.

وی با بیان این که ارزش های دینی و معارف ناب الهی با تلاش ها و مجاهدت های علما در طول تاریخ حفظ مانده و گسترش یافته است، افزود: اگر مجاهدت های علما در تبلیغ دین و معرفی معارف اهل بیت(ع) نبود، دشمن بر ما چیره می شد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که جامعه امروز به ویژه نسل جوان باید با تلاش ها و مجاهدت های علما در طول تاریخ به خوبی آشنا شود، خاطرنشان کرد: دشمن با تبلیغات مسموم و دروغین در تلاش است جایگاه روحانیت و علما در تحولات گذشته و حال را کمرنگ جلوه دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما در طول تاریخ پرچم داران واقعی عرصه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه بودند، ادامه داد: بسیاری از علما و روحانیان حتی در راه اعتلای دین به شهادت رسیدند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که جامعه امروز به طور حتم مدیون علمال و بزرگان و شخصیت های فداکار و مجاهد است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی جهت تبیین صحیح جایگاه عالمان دینی به مردم و نسل جوان بهره گیریم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی ما در اقصی نقاط کشور در مهجوریت کامل به سر می برند، ادامه داد: انتظار ما از مسئولان فرهنگی شناسایی و معرفی عالمان دینی به جامعه امروز است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله کوهستانی(ره) اشاره کرد و گفت: این فقیه وارسته عمر با برکت خود را صرف اعتلای دین و ارزش های الهی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) شخصیت های بزرگی را برای آینده جامعه اسلامی تربیت و پرورش داد، خاطرنشان کرد: شاگردان آن عالم فرزانه در ادوار مختلف تاریخ آثار و برکات ارزشمندی را از خود برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام جباری، تکریم و تجلیل از علما و بزرگان را ضروری و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: زهد، تقوا، ساده زیستی و مردم داری آیت الله کوهستانی(ره) بهترین الگو برای آحاد جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha