جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای دامغان

حوزه/ فرمانده سپاه پاسداران استان قم گفت: وجهه انقلابی و دینی قم باید روز به روز تقویت شود و طلاب و فضلا در این راستا وظیفه دارند؛ امروز دست های پشت پرده ای وجود دارد که فساد را در قم ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار شاهچراغی در جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم که عصر امروز در مؤسسه هادیان کوثر برگزار شد، اظهار داشت: این روزها در کشور و پیرامون آن مخصوصا در عراق و لبنان حوادثی می گذرد که بی ارتباط با هم نیست و قاعدتا برای رسیدن به آنچه که در ایران اتفاق افتاده است، باید به دنبال ارتباط با دیگر حوادث باشیم.

وی ابراز داشت: از سال ۱۳۷۸ در پی جلسه ای که در پاریس شکل گرفت، سازمانی تحت عنوان "اتاق اقدام ایران" راه اندازی شد و در آنجا مسئولیت هایی که کشورهای مختلف در جبهه استکبار حضور داشتند، در بین خود تقسیم کردند و همچنان این اتاق فعال است.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم خاطرنشان ساخت: امروز ساختار انقلاب اسلامی ایران مورد نظر نظام سلطه است؛ به همین دلیل دست از تلاش برای تضعیف و براندازی این نظام بر نمی دارند.

سردار شاهچراغی تصریح کرد: اصلی که در نظام سلطه وجود دارد این است که انقلاب اسلامی نباید باشد و اگر هم هست، به شدت باید تضعیف شود.

وی بیان داشت: در اتاق اقدام پاریس، تقسیم کاری انجام شده که آمریکا مسئول اقدامات اقتصادی در ایران اسلامی و انگلیس مسئول اقدامات سیاسی است.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم اظهار داشت: همچنین اسرائیل مسئول اقدامات امنیتی، فرانسه مسئول اقدامات فرهنگی و اجتماعی مثل تضعیف حجاب و همجنس بازی و عربستان سعودی مسئولیت حمایت مالی و پشتیبانی این پروژه را بر عهده دارند.

سردار شاهچراغی ابراز داشت: با این تقسیم کار، نظام اسلامی در مقابل همه دنیای استکبار قرار دارد و شاید ساده انگاری باشد که برخی از حوادث را به جریانات سیاسی منتسب کنیم؛ آنچه پشت سر همه تحرکات ضد انقلابی و ضد دینی قرار دارد، یک عقبه جهانی است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال ۱۳۸۸ بستر این تحرک، موضوع انتخابات و مسائل سیاسی بود که شاهد فتنه ۸۸ بودیم؛ در سال ۱۳۹۶ نیز مجددا ورود پیدا کرده و برنامه هایی داشته و خرابکاری هایی را انجام دادند.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته بر راه اندازی فتنه ۹۸ هشدارهایی داده بودند که دشمن بر این اساس در خردادماه امسال، برنامه هایی را در جنبش های کارگری داشته و مشکلاتی را به وجود آورند.

سردار شاهچراغی بیان داشت: نگاه دشمنان در سال ۹۸ (به جز حادثه اخیر) تا قبل از انتخابات قرار بود بر اساس تحرکات صنفی کارهای خود را انجام دهند و در ابتدای سال تحصیلی نیز با موضوع فرهنگیان وارد شدند که موفق نبودند و در ادامه هم برنامه های دیگری داشتند.

وی اظهار داشت: زمانبندی که اتاق اقدام ایران در پاریس برای کشور داشتند، وضع موجود و شرایط فعلی نبود؛ چراکه انتخابات را در پیش داریم و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ برنامه داشتند تا یا نظام را تحت تأثیر قرار دهند که احراز و عدم احراز را به درستی انجام نداده و نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی، اپوزوسیون نظام اسلامی شوند و یا با فرض اینکه اگر نتوانستند شرایط را برای نمایندگان مجلس ایجاد کنند، اصل انتخابات اتفاق نیفتد و بتوانند به اهداف خود برسند.  

فرمانده سپاه پاسداران استان قم ابراز داشت: موضوع گرانی بنزین که پیش آمد، بستری برای ورود آنان شد تا بتوانند خرابکاری های خود را در کشور داشته باشند و با برنامه ریزی هایی که داشتند، اشخاصی را وارد فضا کرده و پول های بسیاری نیز خرج کردند تا بتوانند به اهداف خود برسند؛ اما ناکام ماندند.

سردار شاهچراغی خاطرنشان ساخت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در درس خارج، بسیاری از افرادی که روز شنبه در خیابان ها حضور داشتند، روز یکشنبه به خیابان نیامدند و تعداد افراد، به شدت فروکش کرد؛ اما اغتشاشگران و آشوب گران خود را نشان داده و صحنه را خالی نکردند و خرابکاری هایی داشته اند.

وی تصریح کرد: سعودی ها در همین اتفاقات اخیر ایران، پول بسیاری خرج کرده و برنامه زیادی را داشته اند.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم بیان داشت: دنیای استکبار به شدت بر روی قم حساس است؛ چراکه قم مرکز شیعه است و در همین دو روزی که در قم خبر خاصی نبود، در شبکه های ماهواره ای به شدت از عوامل خود انتقاد داشتند که چرا در قم کاری انجام نمی دهید و برنامه ای ندارید.

سردار شاهچراغی اظهار داشت: قم برای دشمن مهم است و ما باید نسبت به اتفاقات در این شهر هوشیار باشیم.

وی ابراز داشت: وجهه انقلابی و دینی قم باید روز به روز تقویت شود و طلاب و فضلا در این راستا وظیفه دارند؛ امروز دست های پشت پرده ای وجود دارد که فساد را در قم ترویج دهند.

فرمانده سپاه پاسداران استان قم خاطرنشان ساخت: آنچه که تا به امروز قم را نگه داشته است، حضور حوزه علمیه انقلابی و مردم شهر مقدس قم است.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد، نماینده طلاب و فضلای دامغان به ایراد سخن پرداخت و گفت: بر اساس آمار، تعداد شهدای روحانی استان سمنان، ۵۳ نفر و شهدای روحانی دامغان، ۱۳ نفر است.

نماینده طلاب و فضلای دامغان خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس آخرین آماری که به صورت میدانی به دست آورده ایم، ۲۴۳ طلبه و روحانی دامغانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد تصریح کرد: امروز شخصیت های برجسته ای در میان حوزویان حضور دارند که در دفاع مقدس حضور داشته و فعالیت های رزمی و تبلیغی داشته اند.

وی ابراز داشت: از طلاب و فضلا خواهانیم که اگر شخصی جامانده از این آمار را می شناسند به ما معرفی نمایند تا بتوانیم از این عزیز نیز استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha