پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) در مدرسه سفیران هدایت بیجار

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلبه باید دارای انگیزه و روحیه دینی و باوری انقلابی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) عصر پنچشنبه، در مدرسه سفیران هدایت بیجار با حضور اساتید، معاونین و طلاب برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علی ورمقانی از اساتید این مدرسه اظهار داشت: امامت سلسله ای از معصومین است که بعد از رسالت رسول اکرم (ع) کار هدایت دین اسلام و مسلمین را بر عهده گرفته است.

این استاد حوزه بیان کرد: در این میان نقش امام حسن عسکری (ع) در آن برهه خاص از تاریخ و فشار خلفای عباسی، در سرنوشت اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه بسیار مهم و کلیدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان به برخی از ویژگی های یک طلبه موفق اشاره کرد و بیان داشت: یک طلبه نخست باید دارای انگیزه برای طلبگی باشد و سپس از روحیه  دینی و باوری انقلابی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جامعه به طلاب بسیار تیزبینانه است، اظهار کرد: جامعه اسلامی حساب ویژه ای روی حوزه های علمیه، علما، روحانیون و طلاب باز کرده است.

حجت الاسلام ورمقانی ادامه داد: شاید در دوران طلبگی برخی افراد از روی بی تدبیری و یا شیطنت شما را با حرف هایشان آزار دهند، ولی هرگز نباید از مسیر درستی که انتخاب کرده اید، دلسرد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha