سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کعبی ، در آیین تجدید بیعت نیروهای مسلح خوزستان با آرمان ولایت‌فقیه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانیه گام دوم به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است و می تواند به اسناد بالادستی دیگر مانند سند چشم انداز انقلاب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جهت‌دهی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»   از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، شامگاه پنج شنبه در نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب، در جمع اساتید بسیجی استان اصفهان اظهار کرد: این بیانیه جز اسناد بالادستی انقلاب اسلامی است و با توجه به تجربه چهل ساله، بر پایه شناخت جامع از اسلام ناب و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و نگاه به آسیب ها و تهدیدها و فرصت ها و چالش ها تببین شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: بیانیه گام دوم، منشور انقلاب اسلامی در چهل سال دوم است که به شکل حکیمانه، عالمانه و با نگاهی جامع و کارشناسانه تدوین شده است و به مثابه سند بالادستی ایدئولوژیک نظام اسلامی است و مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی فرموده اند که من برای این بیانیه زحمت کشیده ام و تمایل دارم علما در رابطه با این بیانیه نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب به شکل ماهرانه‌ای به تبیین گفتمان انقلاب اسلامی پرداخته‌اند و انقلاب اسلامی را در امتداد انقلاب رسول الله(ص) به عنوان انقلاب توحیدی، فطری، انسانی، تمدن‌ساز در مقیاس جهانی مطرح کرده‌اند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه یک انقلاب ملی، بلکه برای تحقق حاکمیت اسلام در برابر جاهلیت مدرن و پیچیده عصر حاضر، قدعلم کرده است.

وی، انقلاب اسلامی را دارای ظرفیت تمدن‌سازی دانست و افزود: همان گونه که در صدر اسلام، رسول الله(ص) چنین تمدنی را شکل دادند، لذا در آن بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی بر پایه معارف اسلام ناب محمدی تأکید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اینگونه نباشد که در صحنه تکلیف سیاسی و اجتماعی عده‌ای حاضر نشوند، بلکه همه باید پای کار باشند، افزود: در سایه عمل به آموزه‌های اسلام ناب و حرکت در مسیر رهبری و وحدت و ایستادگی در برابر دشمن، به خیرات و برکات می‌رسیم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری عیب بزرگ چهل ساله انقلاب را ظرفیت‌های دست نخورده‌ای می دانند که از آنها استفاده نشده است؛ منابع انسانی مؤمن و انقلابی از نسل جوان که پیشران و موتور محرک انقلاب اسلامی است در کنار منابع طبیعی و غنی بی نظیر کشور باید بخوبی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به این مطلب که همه اولویت‌های مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه عملیاتی، قابل تحقق است، افزود: می‌توان در چهل سال آینده با شتاب بیشتر به اهداف انقلاب همچون تمدن‌سازی و بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت نزدیک شویم، لذا نیاز است بیانیه گام دوم که در آن گذشته حال و آینده انقلاب اسلامی مطرح شده، در نشست های تخصصی حلقه های فکری حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: هفت درصد ذخایر جهان در ایران است؛ این مملکت غنی از زمین های کشاورزی و باغات است و بازارهای بزرگ ملی، منطقه ای، بین المللی همچون بازار افغانستان و عراق ظرفیت های خوبی برای پیشرفت اقتصادی هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی اجماع دوگانه هاست همانند علم و ایمان، عقلانیت و معنویت و یکی از این دوگانه ها را می توان نظام و انقلاب نامید؛ این انقلاب نو به نو می شود اما کهنه نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار کرد: در پایان بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب هفت استراتژیک راهبردی را به جوانان توصیه کردند؛ یکی از این راهکارها توجه به علم و پژوهش است و باید در عرصه ابداع و خلق دانش های نوین به خود اتکایی و قله های پیشرفت برسیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم معتقدند یک مجموعه جوان مومن و مسلط به اطلاعات اقتصادی در دولت خواهند توانست مشکلات را مرتفع کنند؛ ما مدیران اجرایی توانمند کم نداریم اما باید میدان برای آن ها فراهم بشود.

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری می فرمایند مشروعیت همه مقامات به عدالت بستگی دارد و در این زمینه توصیه می کنند طهارت اقتصادی شرط پایه ای هر مدیر در نظام اسلامی است و باید در جهت رفع محرومیت ها و شکاف های طبقاتی تلاش کرد؛ در جمهوری اسلامی تولید ثروت نه تنها جرم نیست، بلکه مورد تشویق نیز است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب راه حل برون رفت از وضعیت بی عدالتی و فساد اقتصادی را نظارت دقیق در بخش های مختلف عنوان می کنند و باور دارند اگر مدیریت بخش های مختلف به جوانان انقلابی و کاردان سپرده شود، مشکلات برطرف خواهند شد.

وی بیان کرد: دست یافتن به تمدن نوین اسلامی، هدف والای جمهوری اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری برای دست یافتن به آن، یک نقشه راه عملیاتی را شامل پنج مرحله طراحی نموده­‌اند؛ ملت ایران پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله اول یعنی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، وارد مرحله سوم یعنی ساختن دولت اسلامی شده است، ولی مدت هاست نتوانسته از این مرحله گذر کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  بیان کرد: مرحله‌ بعد از نظام اسلامی، دولت اسلامی است. در این راه هم حرکت کردیم. مسؤولان مؤمنی، وزرای خوبی، نمایندگان خوبی، رؤسای جمهور باایمانی، یکی پس از دیگری امور کشور را بر عهده گرفتند، اما دولت اسلامی‌ که بتواند مقاصدی را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشت، تأمین کند، دولتی است که در آن رشوه، فساد اداری،  ویژه‌خواری، کم‌کاری، بی‌اعتنایی به مردم، میل به اشرافی‌گری و حیف و میل بیت‌المال نباشد.

وی اظهار کرد: توجه به این نکته ضروری است که آرمان تمدن اسلامی آنچنان بزرگ است که برای رسیدن به آن، تنها انقلاب و نیروی پیشران آن کافی نیست، زیرا دولت‌­سازی ثمراتی دارد که تحقق تمدن نوین اسلامی بدون آن امکان­پذیر نیست. یکی از ثمرات مهم تشکیل دولت­ اسلامی، افزایش بهره­‌وری و کارآمدی است که به تبع آن ایران می­ تواند یک الگوی موفق مدیریت اسلامی را به دنیا نشان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تأکید کرد: بسیج به عنوان یکی از تشکیلات مهم انقلاب اسلامی با کارنامه درخشان و تجربیات بسیار بزرگ می تواند نقس اساسی و تعیین کننده در اجرای فرامین رهبری در گام دوم انقلاب داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر به ظرفیت های انقلاب و برنامه‌های دشمن نگاه شود، باید اولویت‌های راهبردی هفت گانه که در بیانیه گام دوم ترسیم شده، شناخته شود لذا اساتید دانشگاه  ظرفیت‌های خود را برای رشد و تعالی انقلاب به میدان بیاورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha