جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مردم در تمام صحنه ها پای کار بوده اند، گفت: امروز وظیفه مسئولان است که آنها هم پای کار بوده و قدردان مردم باشند و از ده ها وعده، حداقل به چند مورد عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، گفت: اظهار نظر های متفاوتی که توسط برخی از مسئولان مطرح می شود، زمینه ساز سلب اعتماد عمومی خواهد بود که این افراد باید در این زمینه مراقب باشند.

وی افزود: نکته مهم در درجه اول این است که اگر صحبتی مطرح می شود باید مسئولیت آن را بپذیرند، به طور مثال در خصوص سهمیه بندی بنزین عده ای با فرافکنی به دنبال آن بودند تا این طور القا کنند که این موضوع نظر رهبری است، در حالی که نظر سران قوا بوده است.

امام جمعه همدان با گلایه از این که نباید مسئولان در موضوعات مختلف فرافکنی کنند، ابراز داشت: برخی از مسئولان خصوصا نمایندگان مجلس خوب است که در صحبت های خودشان محکم و استوار صحبت کنند و وضعیت اجتماعی و اعتماد عمومی را نیز لحاظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در تمام صحنه ها پای کار بوده اند و خود را اثبات کرده اند، خاطر نشان کرد: امروز وظیفه مسئولان است که آنها هم پای کار باشند و قدردان این مردم باشند و از ده وعده خود حداقل به چند مورد آن عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: کاندیداهای مجلس هم که در این ایام وعده هایی را بیان می کنند باید خود را متعهد به انجام آن بدانند و این خواسته اصلی مردم است که مسئولان مطابق با خواسته های آنها حرکت کنند.

وی با تبریک روز دانشجو، دانشجویان و طلاب را داعیه دار مطالبه گری قانونی عنوان کرد و گفت: اگر دانشجویان و طلبه های ما داعیه دار مطالبه گری قانونی نباشند، ممکن است میدان در دست دیگران بیفتد و با سوء استفاده از این فضا اسیب های فراوانی به کشور و نظام وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: دانشجویان و حوزویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید رهبری مطالبات عمومی را بر عهده بگیرند، چرا که این قشر در برابر بی عدالتی ها ساکت نمی مانند و مطالبه گری خواهند کرد.

وی، خواستار ایجاد ارتباط بیشتر بین مسئولان و مردم و خصوصا دانشجویان شد و گفت: دانشجویان حرف های بسیاری برای گرفتن دارند و لذا مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا مردم و دانشجویان بتوانند راحت حرف خود را بزنند.

امام جمعه همدان یادآور شد: مسئولان کشوری ما باید به یاد داشته باشند که این جوانان آینده سازان و مسئولان آینده این کشور و قوه محرکه بیانیه گام دوم هستند، بنابراین لازم است که نسبت به دغدغه های آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی به مشکلات دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: یک دانشجو پس از سال ها تحصیل به دنبال آن است که وارد فضای کسب و کار شود، اما چه کسی باید این فضا را برای آنها ایجاد کند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: چه خوب است مسئولان و خیران با همکاری یکدیگر خوابگاه های متعددی را احداث کنند تا دانشجویان متاهل بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه همدان با بیان حدیثی از پیامبر اسلام(ص) قبول مسئولیت توسط فردی که از صلاحیت لازم برخوردار نیست را خیانت عنوان کرد و گفت: اکر فردی احساس می کند که توان انجام امور را ندارد و در مجلس کارآمدی نخواهد داشت، ورود او به این عرصه شرعا حرام است، چرا که این نظام، نظام اسلامی است و حضور در آن نیازمند داشتن تخصص و تعهد در کنار یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: البته اگر شخصی توانایی این را دارد که باری را از دوش مردم بردارد حضور او در صحنه خدمت رسانی به مردم واجب است.

وی ضمن تشکر از سازمان بهزیستی، به بازدید خود از مرکز نگهداری معلولان اشاره کرد و گفت: متاسفانه میانگین معلولان در استان همدان از میانکین کشوری بالاتر است و دلایل اصلی آن هم ازدواج های فامیلی و ازدواج در سنین پایین است، بنابراین نیازمند توجه مسئولان در این زمینه هستیم.

وی با گلایه از نحوه برگزاری برخی از مجالس ترحیم، خاطر نشان کرد: نبود سخنران و مخارج آنچنانی در این مراسم مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: این خرج های آنچنانی غیر منطقی است و اگر می خواهید که ثوابی برای رفتگان وجود داشته باشد، بهتر است که این خرج های سنگین را برای فقرا خرج کنیم که صد در صد تاثیر گذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha