پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق آیت الله جلال گنبدی در مدرسه آیت اله دامغانی

حوزه/ حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه آیت الله گنبدی هر هفته در نماز جمعه شرکت می کرد، گفت: پیام حضور دائمی این استاد اخلاق در نماز جمعه، حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به چهلمین روز درگذشت آیت الله لطیفی گنبدی(ره)، به تشریح ویژگی های اخلاقی این استاد اخلاق پرداخت و گفت: حقیقتا از دست دادن این عالم فرزانه خسارت بزرگی برای شهر و حوزه ملایر بود.

وی به آشنایی خود با این استاد اخلاق اشاره کرد و ادامه داد: بعد از حضور بنده در شهریور ماه سال ۹۵ به عنوان امام جمعه شهر ملایر، مرحوم آیت الله گنبدی جز اولین نفراتی بودند که به زیارتشان رفتیم و از وجودشان در این مدت بهره مند شدیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آیت الله گنبدی هر هفته در نماز جمعه شرکت می کردند، اظهار داشت: پیام حضور دائمی این استاد اخلاق در نماز جمعه، حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه و نشان از بصیرت ایشان داشت.

وی افزود: کسالت و بیماری آیت الله گنبدی هیچ گاه مانع از حضور در نماز جمعه نشد و همواره سعی شان بر این بود که در نماز جمعه شرکت کنند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به سیره آیت الله گنبدی خاطر نشان کرد: ایشان از ابتدای حضور در ملایر در خانه ای کوچک و با امکاناتی جزئی ساکن شدند و هیچ گاه برای خودشان مسکن شخصی انتخاب نکردند.

وی تاکید کرد: ایشان دارای شخصیتی زاهد و دل باخته دین خدا و ولی خدا بود که در تمام طول زندگی هیچگاه به این عالم وابسته نشد.

امام جمعه ملایر  با بیان این که آیت الله گنبدی از جایگاه بالای علمی برخوردار بود، یادآور شد: این استاد حوزه، کلمات سخت و ثقیل علمی را با زبان بسیار ساده مطرح می کرد تا درک آن برای طلاب مشکل نباشد.

وی، آیت الله گنبدی را دارای نگاهی پدرانه نسبت به شهر و حوزه و مسئولان دانست و گفت: احساس مسئولیت ایشان نسبت به مردم و جامعه و سرکشی ها و برگزاری جلسات درس اخلاق از جمله ویژگی های بارز این استاد فقید بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha